شناسهٔ خبر: 56959317 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

امیرعبداللهیان: اگر برای ما ثابت شود روسیه از پهپاد ایرانی د...

اقتصاد ایران: وزیر امورخارجه با بیان اینکه مقدار معدودی پهپاد قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم، گفت: اگر برای ما ثابت شود روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ استفاده کرده بی تفاوت نخواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۱۴ آبان ماه در جمع خبرنگاران و در واکنش به اظهارات اخیر بایدن درباره آزاد کردن ایران گفت: آقای بایدن پاسخ خود را در اظهارات روز گذشته آقای دکتر رئیسی دریافت کرد و مقامات آمریکایی بلافاصله بعد از اظهارات نسنجیده ایشان این موضع را اصلاح کرده و اعلام کردند که آمریکا چنین موضعی را ندارد.

وزیر خارجه ادامه داد: البته بر ما پوشیده نیست نیت کاخ سفید همواره در ۴۳ سال گذشته این بوده که برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند. این نیت قلبی آنهاست. بارها در مذاکرات هسته‌ای هم این موضوع به صراحت به طرف آمریکایی گفته شده که رفتار شما رفتار صادقانه و مبتنی بر حل مشکل نیست. بلکه شما همواره اهداف پنهانی را برای پیگیری منافع خود در منطقه دنبال می‌کنید و به فکر ملت‌ها در منطقه نیستید.

 رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: برای ما کاملا روشن است که در دو دهه گذشته آمریکایی‌ها در عراق، افغانستان و برخی کشورها چه اقدامی را انجام دادند. آنها این نیت را داشتند از مدت‌ها پیش گفته‌ بودند که آمریکا پلان بی را دنبال می‌کند. آنچه را که ملت عزیز ما در ۴۰ و چند روز گذشته شاهد بودند همه پلان بی بود که آمریکایی‌ها می‌خواستند دنبال کنند و بحمدالله در این مسیر با بصیرت ملت و هدایت مقام معظم رهبری شکست خوردند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مقدار معدودی پهپاد قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم، گفت:  اگر برای ما ثابت شود روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ استفاده کرده بی تفاوت نخواهیم بود.

در حال تکمیل..

برچسب‌ها:

نظر شما