شناسهٔ خبر: 56955030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی در شیراز:

شرایط مسکن در کشور بحرانی است/آزاد راه شیراز - اصفهان امسال تا ۶ قطعه زیر بار ترافیک می رود

وزیر راه و شهرسازی مسکن گفت: واقعیت این است که امروز در کشور ما شرایط مسکن بسیار بحرانی است و در بسیاری از شهرها بیش از ۷۰ درصد سبد خانوار به مسکن اختصاص داده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رستم قاسمی با بیان اینکه امید است تغییرات بنیادی را در حوزه مسکن در شیراز و استان فارس شاهد باشیم، افزود: باید در حوزه مسکن جهش جدی رخ دهد و عرضه و تفاضا در مسکن فاصله زیادی دارد به خصوص که در چندسال گذشته در شهرها هیچ مسکنی ساخته نشده است.

وی افزود: هنوز ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده است و شروع نهضت ملی مسکن  ۴ میلیون مسکن در سال است که درحال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون واحد در حال ساخت است  که تا پایان سال به ۲ میلیون فارس می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در فارس نگرانی هایی از عقب ماندگی در حوزه مسکن داشتیم‌، ادامه داد: با هماهنگی موضوعات استان پیگیری و بعد از آن حرکت جدی آغاز شده است وامروز شاهد کلنگ زنی ۴۰ هزار واحد مسکونی هستیم و عملیات اجرایی باید به سرعت پیش برود.

قاسمی با بیان اینکه امسال شرایط اجاره مسکن مردم را اذیت کرد، بیان داشت: اگر موضوع مسکن رفع نشود و مسکن تولید نشود در سال های بعد این مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی گفت: حرکت بزرگی در فارس آغاز شده است و سیاست بر این است که در شهرهایی که زمین وجود دارد مسکن به صورت ویلایی اختصاص داده شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت مسکن تدریجی یک فرم است که در دنیا ساخته می شود، گفت:  فرد ابتدا بخشی از مسکن را می سازد و مابقی را  تکمیل می کند و سیاست بر این است‌ که در جایی که زمین است حتما یک طبقه باشد.

قاسمی افزود: کمتر از یک درصد مساحت کل ایران زیر ساخت است و زمین در بسیاری از شهرها زیاد است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن از ضروریات و نیازهای اصلی دولت است، گفت: با شروع این ۴۰ هزار واحد که در استان فارس شروع شده است جلساتی با هیات دولت در خصوص قسمتی از پارک ملی بمو برگزار شد و از آنجا هیچ حیات وحشی در این منطقه نیست، نیاز مردم برای ساخت مسکن آسان تر می شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: به خود مالک ها و افرادی که زمین دارند وام و تسهیلات صدور پروانه داده می شود تا ساخت و ساز را انجام دهند.

او گفت: در بخش راه نیز تلاش می شود که آزاد راه شیراز - اصفهان امسال ۶ قطعه زیر بار ترافیک می رود و برای ادامه آن نیز با وزارت دفاع قرارداد بسته ایم.

قاسمی در خصوص راه آهن نیز با بیان اینکه مصوبه ای رهبری به وزارت راه و شهرسازی داده شده است، گفت: ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن داریم اما به کریدور های اصلی وصل نیست و مجوز دادند که بخش هوایی و ناوگان ریلی کشور را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت ناوگان هوایی ما خوب نیست و همچنین عمر ناوگان قطار و لوکوموتیو ها طولانی است که در این خصوص نوسازی و  قرارداد جدید منعقد شده است.

نظر شما