شناسهٔ خبر: 56953079 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

بارش پراکنده باران از امروز تا اواسط هفته در برخی استان‌ها/ کاهش دما در شمال و شمال شرق

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال سمنان، گیلان، ارتفاعات البرز شرقی، شرق یزد، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان و کرمان بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها فردا و پس فردا در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می‌دهدآ ادامه داد: در این مناطق شاهد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا بارش‌های پراکنده و گاهی وزش باد شدید موقتی را در برخی مناطق جنوب کشور از جمله جنوب خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان را انتظار داریم، افزود: روز دوشنبه نیز این شرایط علاوه مناطق ذکر شده، در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تداوم دارد.

گودرزی اظهار کرد: فردا و پس فردا در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور هوا ۶ تا ۹ درجه سردتر می‌شود و طی این مدت بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف رخ می‌دهد.

وی توضیح داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور، در برخی ساعات وزش بادهای شدید موقتی و احتمالا گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه مرکز و شرق آب‌های خلیج فارس و دریای خزر را روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج و متلاطم است در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری دارد و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد مواجه است. بیشینه دمای پایتخت به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما