شناسهٔ خبر: 56907768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محتواهای مربوط به ازدواج باید از سال سوم آموزش متوسطه آموزش داده شود

کارشناس حقوق گفت:کتب مدارس و دانشگاه‌ها باید محتوای مربوط به ازدواج صحیح را در خود جای دهند و معلمان باید به این موارد بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، حسن فدایی، کارشناس حقوق،در برنامه سلام تهران شبکه پنج سیما گفت: ما باید سنگ‌ها و موانع ازدواج را حذف کنیم تا زوجین بتوانند با راحتی بیشتر با یکدیگر ازواج کنند. برای این مسئله قوانینی وجود دارد؛ برای مثال دولت موظف است برای تکریم و ترویج ازدواج با استفاده از امکانات رسانه ملی توضیح دهد چه کارهایی برای تحقق ازدواج انجام می‌دهد.

فدایی ادامه داد:دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز باید باورهای مانع ازدواج در جامعه را کاهش دهند. برای مثال بیش از ۲۰ باور غلط وجود دارد که یکی از آنها ازدواج برای فرار از مشکلات منزل است. همچنین زوجین باید بدانند امکان تغییر کلی شخصیت انسان‌ها وجود ندارد؛ در نتیجه با این امید زیر سقف با همسر آینده خود نروند. 

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند تشریفات زاید مانند مهریه‌های سنگین و رقابت‌های بین زوجین باید حذف شوند؛ در واقع رسانه ملی باید با کمک متخصصین آداب و رسوم اشتباه را حذف کند و ازدواج‌های آسان را ترویج دهد. 

فدایی اظهار داشت: از آن جایی که الگوی ما ایرانیان دین اسلام است؛ در نتیجه باید همه چیز را آسان بگیریم و درگیر تشریفات نشویم؛ ما باید جوانان و خانواده‌ها را تشویق کنیم تا از تشریفات بیش از اندازه خودداری کنند.

کارشناس حقوق گفت: در ادامه توصیه شده تا روز اول ذی الحجه را به عنوان روز ازدواج مشخص کنند؛ چراکه حضرت امیر المومنین (ع) در آن روز ازدواج کردند. این قانون به ثبت رسیده است و فرهنگ‌سازی آن صورت گرفته است. صداوسیما همچنین باید از طریق رسانه‌های عمومی مانند فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌ها فرهنگ‌سازی ازدواج آسان را صورت دهد. 

فدایی اظهار کرد: همچنین کتب مدارس و دانشگاه‌ها باید محتوای مربوط به ازدواج صحیح را در خود جای دهند و معلمان باید به این موارد بپردازند. وجود این بحث از سال سوم دوره متوسطه باید در کتاب‌ها وجود داشته باشند.

پایان پیام/

نظر شما