شناسهٔ خبر: 56904091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

رئیسی:

امنیت «قفقاز» برای ایران بسیار مهم است

رئیس‌جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه امنیت منطقه قفقاز برای ایران بسیار مهم است، گفت: هرگونه مداخله بیگانگان در امور منطقه مشکل ساز است .

صاحب‌خبر -

 آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان که به ایران سفر کرده است، بیان داشت: تردید ندارم که سفر نخست وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در جهت ارتقای روابط دو کشور خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: سیاست همسایگی از سیاست‌های مورد تاکید دولت است. ما در یک سال و چند ماه دولت، چند نشست با آقای پاشینیان داشتیم. رئیس‌جمهور گفت: در این نشست‌ها به ویژه در این سفر و مذاکراتی داشتیم بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی بین دو کشور تاکید کردیم. رئیسی عنوان کرد: ما در این چند ماه گذشته، 43 درصد رشد روابط تجاری با کشور ارمنستان داشتیم لیکن هدف‌گذاری شده که این روابط به 3 میلیارد دلار برسد؛ دستیابی به این هدف با اراده دو کشور امکان‌پذیر است وی بیان داشت: روابط خوب بین دو کشور حتماً به روابط بهتر در منطقه و در سطح بین‌الملل خواهد انجامید. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است، عنوان کرد: ما نسبت به منطقه قفقاز حساس هستیم. امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد. وی تصریح کرد: مذاکرات ما و آقای پاشینیان به این نتیجه رسید که حل مسائل منطقه باید به دست مسئولان و دست‌اندرکاران این منطقه باشد. هرگونه مداخله بیگانگان بدون اینکه مشکلی را حل کند، مشکلی ایجاد می‌کند. به گزارش تسنیم؛ رئیسی بیان داشت: ظرفیت‌های منطقه قفقاز می‌تواند امنیت پایدار و صلح را در منطقه تضمین کند. ما امیدواریم که در این نشست و سفر آقای پاشینیان و با توافقاتی که در این سفر انجام شد و قرار شد مسئولان دو کشور پیگیری کنند، گامی در جهت ارتقای روابط دو کشور برداشته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما