شناسهٔ خبر: 56897841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هشدار ابوالغیط درباره خلأ ریاست جمهوری در لبنان

اقتصاد ایران: دبیر کل اتحادیه عرب با هشدار درباره پیآمدهای منفی خلأ ریاست جمهوری در لبنان، سیاستمداران این کشور را به دستیابی به توافق فراخواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه با «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در حاشیه سی و یکمین دور اجلاس این اتحادیه در الجزائر، دیدار کرد.

«جمال رشدی» سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب گفت که در دیدار ابوالغیط و میقاتی اوضاع لبنان از جمله تحولات سیاسی اخیر بررسی شد و ابوالغیط درباره طولانی شدن مدت زمان خالی بودن کرسی ریاست جمهوری و پیآمدهای منفی آن بر کشور در سایه چالش‌های کنونی هشدار داد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، دبیر کل اتحادیه عرب بر اهمیت اهتمام دولت کنونی لبنان به اجرای اصلاحات ضروری تأکید کرد و از سیاستمداران لبنانی خواست منافع ملی را در اولویت قرار داده و به توافقی برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی و جلوگیری از ورود به مرحله خلأ ریاست جمهوری دست یابند.

دوشنبه شب دوره ریاست جمهوری «میشل عون» پس از گذشت شش سال به پایان رسید و وی از این منصب خداحافظی کرد حال آنکه پارلمان لبنان تاکنون چهار جلسه برای انتخاب رئیس جمهور تشکیل داده اما به دلیل اختلاف فراکسیون‌های پارلمانی موفق به انتخاب رئیس جمهور نشده است.

پایان پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما