شناسهٔ خبر: 56885739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نخست وزیر ارمنستان وارد تهران شد

نخست وزیر ارمنستان به دعوت رسمی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور دقایقی پیش در صدرهیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزایر شبستان، نخست وزیر ارمنستان به دعوت رسمی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور دقایقی پیش در صدرهیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد. نیکول پاشینیان در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران از سوی مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مورد استقبال قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از نخست وزیر ارمنستان تا ساعتی دیگر در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود.

پاشینیان که برای مذاکرات دوجانبه و موضوعات منطقه ای به تهران سفر کرده‌است، در مدت حضورش در تهران ضمن گفت و گوی دوجانبه با آیت الله رئیسی رئیس جمهور، امضای سند همکاری و برگزاری نشست مطبوعاتی، با برخی مقامات کشورمان نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

پیش از این آیت الله رئیسی و پاشینیان ۳۱ شهریورماه در حاشیه در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در هتل محل اقامت رئیس جمهور کشورمان با یکدیگر دیدار کردند.

امضای سند تفاهم همکاری میان ایران و ارمنستان، نشست خبری آیت الله رییسی و پاشینیان از مهمترین برنامه های نخست وزیر ارمنستان در تهران است؛ پاشینیان همچنین قرار است در جریان این سفر با برخی مقامات کشورمان نیز دیدار و گفت و گو کند.

این نخستین سفر پاشینیان به تهران در دوره دولت سیزدهم به شمار می رود؛ وی پیش از این اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ نیز به تهران سفر کرده بود.

پایان پیام/50

نظر شما