شناسهٔ خبر: 56882401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

ایران و ترکیه پروتکل تجارت مرزی امضا کردند

بر اساس پروتکل دولتی امضا شده بین ترکیه و ایران تا پایان نوامبر سال 2009 میلادی، گذرگاه "کاپی کؤی" در استان "وان" ترکیه به روی عبور و مرور ترانزیت ایرانیان گشوده خواهد شد

صاحب‌خبر -
سرویس ترکیه/خبرگزاری آران
خبرگزاری آران / سرویس ترکیه : شبکه تلویزیونی تی.آر.تی ترکیه گزارش داد : ایران و ترکیه توافق کردند، گذرگاه مرزی کاپی کؤیی را به منظور عبور و مرور ترانزیت ایرانیان باز کنند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی این شبکه نوشت: بر اساس پروتکل دولتی امضا شده بین ترکیه و ایران تا پایان نوامبر سال 2009 میلادی، گذرگاه "کاپی کؤی" در استان "وان" ترکیه به روی عبور و مرور ترانزیت ایرانیان گشوده خواهد شد.
این منبع اضافه کرد:‌ این توافقنامه در ششمین دوره جلسات کمیته مشترک تجارت مرزی ترکیه و ایران که در وان ادامه دارد، صورت گرفت.
بر پایه این گزارش، "منیر کارال اوغلو" استاندار وان بعد از امضای پروتکل همکاری مرزی دو کشور ضمن تاکید بر برداشته شدن تمامی موانع پیش روی گفت: تجارت مرزی بین دو کشور هم برای مرزنشینان ایران و هم برای مرزنشینان وان، "حکاری"، "آغری" و "ایغدیر" در ترکیه بسیار مهم است و هم اکنون تجارت مرزی باید به یک تجارت کاملا آزاد تبدیل شود.
"
شوکت ایلگاچ" معاون مستشاری تجارت خارجی ترکیه نیز در این مراسم، امضای این پروتکل را نتیجه مذاکرات دو جانبه ایران و ترکیه در طول دو سال گذشته دانست.
این پایگاه اطلاع رسانی افزود: در کنار دیدار اعضای دو هیأت، برخی از تجار و صاحبان کار شهر وان نیز با طرفهای ایرانی خود دیدار و گفت وگو کردند.
در نتیجه مذاکرات صاحبان کارخانجات ترکیه و ایران، هفت شرکت و کارخانه از هر دو کشور موافقتنامه همکاری امضا کردند.

نظر شما