شناسهٔ خبر: 56857093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در آيين تشييع پيكر دانش آموز حمله تروريستی شاهچراغ(ع)؛

محدود كردن پيشرفت های علمی كشور دليل اصلی دشمنی ها با ملت ايران است

وزیر آموزش و پرورش در آيين تشييع پيكر دانش آموز حمله تروريستی شاهچراغ(ع) با اشاره به پيشرفت های كشور در حوره نانو تكنولوژی، هسته ای، داروسازی، پتروشيمی و ... گفت: محدود كردن پيشرفت های علمی كشور دليل اصلی دشمنی ها با ملت ايران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در مراسم بزرگداشت شهید دانش آموز محمدرضا کشاورز از شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) و سالروز شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان، در دبیرستان شاهد سید احمد خمینی شیراز با تسلیت شهادت سه دانش آموز شهید در حادثه تروریستی در شیراز اظهار کرد: شهادت محمدرضا کشاورز و دو دانش آموز دیگر پیوندی است با سالروز شهادت دانش آموز شهید حسین فهمیده که امام (ره) او را رهبر خویش ناميد.

وی افزود: امام خمینی(ره) با رهبری حکیمانه اش احیاگر اسلام بود و دیگران ایشان را رهبر حیات مجدد اسلام ناميدند، اما ایشان شهید حسین فهمیده را رهبر خود ناميدند و این موضوع، نشان از حکمت بنیانگذار انقلاب اسلامی دارد.

نوری تصریح کرد: زمانی به امام خمینی(ره) گفتند چه کار کنیم تا شما راضی شوید؟ فرمودند؛ آموزش و پرورش را در اختيار من بگذاريد و این سخن ارزنده حضرت امام خمینی(ره)، شان و منزلت آموزش و پرورش را مشخص ميكند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دانشمندان و همه کسانی که امروز قلههای علم و فناوری را فتح کردهاند روزی در آموزش و پرورش تحصیل میکردند و این مایه افتخار آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تصريح كرد: تحریمهایی که در 40 سال اخیر بر کشور ما تحمیل شده است بر هر کشوری به جز ایران اعمال شده بود تا کنون از بین رفته بود، اما جمهوري اسلامي ایران با حرکت در مسیر شهدا به موفقیتهای خیره کنندهای دست یافته است. وي ادامه داد: خون شهدای دانش آموز همواره درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و این هر روز تنومندتر از قبل شده است.

نوری افزود: نوجوانان عزیز توجه داشته باشند که امروز این عمال استکبار جهانی میخواهند شما را از درس و مدرسه دور کنند تا نتوانید قلههای علم و فناوری را فتح کنید.

عضو کابینه دولت مردمی تصریح کرد: در دو سال اخیر مدارس ما به واسطه شیوع کرونا تعطیل بود، در حالی که مدارس هیچ کشوری تعطیل نشد و کسی هم اعتراضی به تعطیلی مدارس ما نمیکرد، اما امروز که مدارس ما حضوری است، دشمن تلاش میکند تا به هر قیمتی مدارس را به تعطیلی بکشاند، زیرا از پیشرفتهای علمی ما بیمناک است.

نوری خاطرنشان کرد: خون شهدا جوشش ایجاد میکند و روز به روز انقلاب ما ریشه دارتر و تنومندتر میشود، لذا دیروز مردم شیراز و مشهد را دیدیم كه چگونه شهدای حمله تروریستی به حرم احمدبن موسی (ع) را تشییع و تکریم و دشمن را مایوس کردند.

وی ادامه داد: دانش آموزان با شهدا مانوس باشند و ارتباط خود باخدای خویش را مستحکم کنند و تلاش کند همواره در مسیر شهدا و اهل بیت علیهم السلام گام بردارند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: شما همکلاسیهای محمدرضا سعی کنید در همه ساحتهای شش گانه تربیتی رشد کنید و در همه ابعاد تلاش كنيد تا رشد داشته باشيد، تا مانند دانشمندان هستهای و شهید کشاورز و آرشام سرایداران که از نوشتههایش متوجه نخبگی این شهید والامقام شدم تا افتخاری برای کشورتان باشید.

وی اذعان کرد: شهید محمد رضا کشاورز حتی برای رفتن به حرم شاهچراغ(ع) از پدر اجازه میگیرد و این نشان از تربیتی تمام ساحتی این شهید دارد.

عضو کابینه دولت مردمی، تضعیف اخلاقیات در بین دانش آموزان را از اهداف دشمن برشمرد و اظهار کرد: دشمن میخواهد امنیت جامعه را با مخاطره روبرو کند، لذا دست به اغتشاش و حمله تروریستی میزند و غافل از این هستندکه با چنین اقداماتی امنیت ما پایدارتر میشود، لذا  دشمن میخواهد با شهادت زائران حرم مطهر راه ارتباط ما با خداوند را تضعیف کند.

وی اضافه کرد: اگه امروز در علم و فناوری شاهد پیشرفت کشور هستیم از برکت خون و تلاش همین شهدا بوده است وشهدای هستهای به واسطه ارتباطی که با خدا داشتند دستورات دینی را انجام میدادند و درمعنویت اوج میگرفتند.

نوری گفت: امروز به ما می‏گویند نباید از مزایای انرژی صلح آمیز هستهای بهرهمند شوید و ميخواهند ما را محدود كنند تا پيشرفت و رشد علمي كشور كم شود، اما علي رغم همه محدوديتها در نانو تكنولوژي مقام چهارم دنیا را داریم و داروهای تک نسخهای را میسازیم و خودکفایی در تولید بنزین با استانداردهای يورو 5 را در دستاوردهاي خود داریم.

وی افزود: امیدوارم مدیون شهدا نباشیم، امروز با خدای خود عهد میبندیم رهرو شهدای فرهنگی و دانش آموز باشیم واز همه کسانی که در مراسم تشییع شهدا شرکت کردند تشکر میکنیم انشاالله با شهدا باشیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم.

نظر شما