شناسهٔ خبر: 56841721 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فعالیت ۷۰۰ دارالقرآن در کشور/ دستیابی به قله‌های دانش و فناوری ادامه دارد

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: به همت دانشمندان و به برکت خون شهدا با هدایت داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، دستیابی به قله‌های دانش و فناوری ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کریم کشور اظهار كرد: دارالقرآن‌ها زمینه‌ای برای تربیت ۶ ساحتی دانش آموزان ایجاد می‌کنند، زیرا قرآن کتاب هدایت است و این هدایت در همه ساحت‌های تربیت است که در سند تحول بنیادین طی ۶ ساحت جمع‌بندی شده است و بیشتر ساحت‌ها اعتقادی و اخلاقی است که مورد نیاز جامعه است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: بايد بتوانیم نسل آینده‌ساز و جامعه امروز را به سمت قرآن هدایت کنیم، اين ظرفيت در وزارت آموزش‌وپرورش وجود دارد و در سی و ششمین دوره بین‌المللی مسابقات قرآنی بود که سال گذشته برگزار شد و معلمان همه رتبه‌های اول را کسب کردند. دانش آموزان نيز در حوزه دانش آموزان عادی و استثنایی توانستند در مسابقات جهانی خوش بدرخشند که نشان از زحمات مراکز دارالقرآن است.

فعالیت ۷۰۰ دارالقرآن در کشور

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه ۷۰۰ دارالقرآن در کشور فعال است، اضافه کرد: دارالقرآن‌ها باید به شبکه‌های وسیعی تبدیل شوند و این شبکه توسط خود دانش آموزان اداره شود، دانش‌آموزانی داریم که در حوزه قرآن فعالیت‌های خوبی کرده‌اند، لذا باید دانش آموزان در دارالقرآن‌ها فعالیت‌ انجام دهند و مديريت كارها را بر عهده بگيرند.

نوری اظهار كرد: جذب و استخدام که برای قهرمانان ورزشی انجام‌ شده است و اين جذب رتبه‌های برتر مسابقات جهانی قرآن برای حافظان قرآن انجام می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با تشکر از مشارکت سایر دستگاه‌ها مانند اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: افراد خلاق را جذب کنید، از شرکت‌های دانش‌بنیان و روش‌های نوین، اوليا و گروه‌های جهادي استفاده کنید. بیش از۵۳۰ گروه‌های جهادی در حوزه‌های زیرساختی مانند؛ تعمیر، تجهیز و حوزه‌های آموزشی با آموزش‌وپرورش همکاری می‌کنند که باید از این ظرفیت براي توسعه دارالقرآن‌ها استفاده كرد.

وی اضافه کرد: یکی از معیارهای حکمرانی شایسته از دیدگاه مقام معظم رهبری مردمی کردن فعالیت‌ها است، اگر این فعالیت‌ها مردمی شود می‌توانیم در اين حوزه توسعه و پيشرفت خوبي داشته باشيم.

وي با تأکید بر برگزاري جلسات خانگی قرآن‌ گفت: گردش قرآن در منازل باعث می‌شد که نیکی‌ها در جامعه اضافه شود، لذا این کار باید پیگیری شود، نباید افراد را به دارالقرآن بیاورید، بلکه باید دارالقرآن را به خانه ببریم. نبايد اجازه دهيم تا در شهرنشینی و حکمرانی مدنی جدید قرآن از مردم دور شود و دارالقرآن‌ها می‌تواند پایگاه فرهنگی محله تبديل شود، مانند مدارس كه در سند تحول بايد به کانون تربیتی محله تبديل شود.

به برکت خون شهدا و تلاش دانش‌آموزان، حرکت به‌سوی دانش و فناوری ادامه دارد

نوری همچنین در آيين روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان که در کنار مزار شهید فهمیده برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه سالروز شهادت انسانی والا که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در تعبیری بسیار بلند، این شهید۱۲ساله را رهبر خود خواندند، هستیم. شهیدی که با بصیرت دینی و معرفت الهی راه۱۰۰ساله را یک‌روزه پیمود.

وی افزود: شهید فهمیده به‌عنوان الگویی برای تمام دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و بزرگان در جامعه ما تجلی دارد.

نوری اضافه کرد: در فضایی هستیم که دشمنان به دنبال توطئه‌های گوناگون برای خدشه واردکردن امنیت كشور هستند تا در شتاب حرکت علمی و فناوری مردمان متعهد، متدین، خلاق و باهمت وقفه و توقف ايجاد كنند؛ تا به قله‌های دانش و فناوري دسترسي پيدا نكنيم، اما به همت دانشمندان و به برکت خون شهدا با هدایت داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا این حرکت ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در حوزه‌هایی که علم برای ما غریبه بود و در سخت‌ترین شرایط، دانش آموزان از مدارس شروع به تلاش کردند و خلاقیت‌ها شکل گرفت و در دانشگاه شاکله ایجاد شد وکشور ایران به حداقل۱۰کشور جهان در زمینه‌های بایو و نانو تكنولوژي، سلول‌های بنیادین، انرژی هسته‌ای، پهبادها و صنعت نفت تبدیل شد. این امر با همت مردم، دانش آموزان و دانشجویان و به برکت خون شهدا اتفاق افتاده است.

نوری با اشاره به جان‌فشانی ۵ هزار شهيد معلم و۳۶ هزار شهيد دانش‌آموز، گفت: در آستانه سالروز شهادت شهید فهمیده پیمان می‌بندیم در این مسیر پیرو ولایت باشیم و در راه علم و دانش و شکوفایی فناوری‌های نوین قدم برداریم.

گفتنی است؛ در ادامه اين آيين، با حضور وزیر آموزش‌وپرورش از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما