شناسهٔ خبر: 56839596 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

صاحب‌خبر -

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های ساحلی خزر، اردبیل،‌ آذربایجان شرقی،‌ زنجان،‌خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق سردسیری بارش به شکل برف را شاهد هستیم و مناطق مستعد گرد و خاک را تجربه می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه در نوار شمالی کشور با کاهش دما مواجه هستیم، ادامه داد: فردا،‌ یکشنبه بارش‌ها در خراسان شمالی،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به شکل پراکنده ادامه دارد و روز دوشنبه در مناطقی از غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و دامنه‌های مرکزی زاگرس تداوم بارش را انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی این بارش‌ها رخ می‌دهد.

رفیعی از افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل طی روز سه‌شنبه خبر داد و اظهار کرد: امروز برای استان‌های واقع در البرز مرکزی و روز یکشنبه در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از نقاط خیزش گرد و خاک را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه آب‌های دریای خزر طی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه مواج است در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری و نیمه ابری است و در پایتخت شاهد بارش پراکنده،‌ وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک هستیم. بیشینه دما در تهران به ۲۳ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته ۲ درجه کاهش را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما