شناسهٔ خبر: 56834688 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

ویدئو | تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ در شیراز

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی از میدان امام حسین (ع) شیراز آغاز و به سمت حرم حضرت شاهچراغ (ع) ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز - مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی از میدان امام حسین(ع) شیراز آغاز و به سمت حرم حضرت شاهچراغ(ع) ادامه دارد. حضور گسترده مردم در مراسم تشییع را ببینید.

<div id="video-display-embed-code_595127" ><script defer type="text/JavaScript" src="https://shahraranews.ir/fa/news/play/embed/131823/595127?width=600&height=400"></script></div>
 
<div id="video-display-embed-code_595433" ><script defer type="text/JavaScript" src="https://shahraranews.ir/fa/news/play/embed/131823/595433?width=400&height=300"></script></div>
 
بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب امشب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) همراه با سخنرانی و عزاداری برگزار می‌شود.
 
شهدایی که پیکر‌های پاک آن‌ها امروز شنبه در شیراز و مشهد تشییع خواهد شد، از این قرار است:
۱. امید خوب فرزند هوشنگ اهل دهدشت
۲. زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز
۳. علیرضا سرایداران فرزند محمد حسن اهل شیراز
۴. مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز
۵. حسن علی پورعیسی فرزند محمداسمعیل اهل گیلان
۶. بهادر آزادی شیری فرزند علی همت اهل فسا
۷. علی اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان
۸. محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز
۹. محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی اهل مرودشت
۱۰. هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمه‌ای
۱۱. آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز
 
پس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید این حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند.
‌پس از آن، پیکر‌های پاک شهدا به زادگاه آن‌ها منتقل می‌شود و پیکر ۶ شهید به شیراز منتقل شده و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن خواهد شد. پیکر‌های پاک ۲ شهید نیز به زادگاه خود در استان کهگیلویه و بویراحمد باز می‌گردد و پیکر شهید کودک این حادثه تروریستی نیز برای خاکسپاری به استان کرمان منتقل می‌شود و پیکر‌های ۲ شهید دیگر حرم مطهر نیز به شهر‌های فسا و مرودشت منتقل خواهد شد.
پیکر‌های پاک شهیدان سید فریدالدین معصومی و احسان مرادی پیش از این برای تشییع و خاکسپاری به تهران و همدان منتقل شده است.
غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر را به شهادت رساند و ۳۰ نفر را مجروح کرد.

نظر شما