شناسهٔ خبر: 56821137 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مجوز صادرات سه کالای ایرانی به چین صادر شد

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: با طی مراحل قانونی، امکان صادرات ۳ گروه کالایی جدید شیلات، میوه و مرکبات به چین فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجیدرضا حریری درباره صدور مجوز صادرات 3 کالای ایرانی به چین به ایسنا گفت: دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا و قوانین قرنطینه که از سوی دولت چین اجرا می‌شود، امکان حضور در آن برای هیات‌های تجاری ممکن نبود و حضور فعال در نمایشگاه‌های چین نیز ممکن نشد. این موضوع قدری استفاده از فرصت‌های تجاری در چین را دشوار کرد. با این وجود چین اصلی‌ترین شریک تجاری و بزرگ‌ترین واردکننده کالاهای ایرانی بشمار می‌رود.

وی افزود: با کاهش محدودیت‌ها، اتفاقات مثبت قابل‌ توجهی در تجارت ایران و چین رخ خواهد داد و با نهایی شدن موافقت‌نامه‌های جدید از این پس 3 گروه کالایی شیلات، میوه و مرکبات بطور خاص کیوی و لبنیات ایرانی امکان صادرات به چین را خواهند داشت. این موضوع از نظر قوانین و مقررات نهایی شده و شرکت‌های ایرانی می‌توانند برای صادرات محصولات مذاکرات را آغاز کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با پیگیری‌های اتاق ایران و چین، بحث نمایشگاه دائمی محصولات ایران در چین نهایی شده و با کاهش محدودیت‌های کرونایی و امضای اسناد مربوط در چین از این پس فضایی دائمی برای معرفی کالاهای ایرانی وجود خواهد داشت که شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

حریری گفت: ۹۲درصد از حجم صادرات کالایی ایران به چین را همچنان کالاهای با ارزش افزوده کم تشکیل می‌دهند. کالاهای نفت‌محور و محصولات پتروشیمی، بخش مهمی از صادرات ایران به چین را تشکیل می‌دهند و برخی محصولات معدنی یا کشاورزی دیگر نیز جزو محصولات با ارزش افزوده زیاد در نظر گرفته نمی‌شوند. ‌درحالی‌که اگر مقدمات صادرات این کالاها فراهم شود، می‌توان روی عرضه این کالاها در بازار چین نیز حساب باز کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما