شناسهٔ خبر: 56801149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مربیان نمایندگان گلستان در لیگ برتر: آبرو و جایگاه والیبال استان را حفظ خواهیم کرد

گرگان - ایرنا - سرمربیان ۲ نماینده والیبال گلستان در لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های کشور اظهارداشتند: تلاش و سعی خواهیم کرد تا آبرو و جایگاه والیبال استان را در کشور حفظ و از این جایگاه دفاع کنیم.

صاحب‌خبر -

سرمربی تیم والیبال پاس گرگان که خود رییس هیات والیبال استان هم است، گفت: زمانی بازیکنان ارزشمند و تاثیرگذاری از این استان در تیم‌های مختلف حضور داشتند و امروز این حضور کم شده است.

عیسی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حضور ۲ نماینده از گلستان در لیگ برتر والیبال مردان ایران و یک نماینده در لیگ برتر زنان به همراه ۲ نماینده دیگر مردان در لیگ‌های دسته اول، نشان از پتانسیل بالای این رشته در میان مردم استان به خصوص جوانان دارد.

وی بیان کرد: تیم والیبال پاس گرگان که با همکاری فرماندهی انتظامی استان و ستاد کل نیروهای مسلح سال گذشته از لیگ اول بدون شکست به لیگ برتر راه یافت، توانست با وجود بازیکنان بومی که بیشتر سرباز بودند، درخشش خوبی در سال اول حضورش در لیگ برتر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تیم پاس در فصل قبل لیگ برتر با قرار گرفتن در جمع هشت تیم مرحله مقدماتی به دور حذفی صعود کرد و در رده‌بندی نهایی در مکان پنجم جدول قرار گرفت که یک افتخار برای والیبال گرگان و گلستان محسوب می‌شود.

سرمربی تیم والیبال پاس گرگان در خصوص مسابقه امروز تیمش در برابر تیم پیکان تهران، گفت: پیکان از تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار در والیبال کشور است و چندین بار به عنوان نماینده والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا حضور داشت.

سنگدوینی افزود: امسال هم این تیم از تیم‌های مدعی حضور در بین چهار تیم برتر است و بازیکنان و کادر فنی ارزشمندی دارد که بدون شک بازی امروز ما در برابر این تیم به عقیده بسیاری از کارشناسان یک از حساس‌ترین و مهم‌ترین مسابقات لیگ در این هفته محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: هر چند تیم ما جوان است، اما همین جوانان جنگنده و جویای نام بوده و در مقابل هیچ تیمی از قبل بازنده نیستند.

وی تصریح کرد: امسال هم تلاش داریم تا جایگاه اصلی و واقعی والیبال استان و شهرستان را به دست بیاوریم و با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده در هر بازی و کسب نتایج درخشان و ارزشمند دل هواداران و علاقمندان به این رشته را خوشحال کنیم.

سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس هم گفت: بدون شک والیبال از رشته‌های ورزشی خاص و پرطرفدار در میان ترکمن‌های استان است که برای ساماندهی و نظم‌دهی به آن نیازمند یک برنامه‌ریزی منسجم و مدون هستیم.

رامین بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با ساماندهی این پتانسیل‌ها که در بسیاری از مراسم‌ها و مناسبت‌ها شاهد درخشش آنها هستیم، می‌توان حتی بازیکنان زیاد و ارزشمندی را به تیم‌های دیگر بفرستیم.

وی بیان کرد: همانطور که گنبدکاووس و منطقه ترکمن صحرا پایتخت تماشاچی والیبال هستند، این مناطق می‌تواند مهد و پایتخت والیبال و بازیکن‌سازی و بازیکن‌پروری در کشور شود.

وی ادامه داد: تیم ما امروز در سالن المپیک این شهر میزبان تیم «ایفاسرام اردکان» خواهد بود که تیم حریف، تیم قدرتمندی است و بازیکنان ملی‌پوش خوبی را به نیت حضور در جمع چهار تیم برتر گرفته است.

سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس گفت: تیم ما متاسفانه دیر بسته شده و هنور بازیکنان به هماهنگی و انسجام کامل نرسیدند که از تماشاگران و هواداران انتظار داریم کمی صبوری داشته باشند تا به زودی شاهد یکنواخت بودن تیم و کسب نتایج درخشان در مقابل با حریفان باشیم.

بابایی اضافه کرد: بدون شک هر تیمی که در لیگ برتر حضور دارد، از قبل بازنده نخواهد بود و امروز شرایط ما به علت میزبانی بهتر از تیم حریف است و از سوی دیگر حریف ۲ بازی خود در برابر تیم‌های شمالی (پاس گرگان لبنیات هراز آمل) را طی روزهای چهارشنبه و یکشنبه گذشته شکست خورده و برای این که سومین شکست متوالی خود را به دست نیاورد، با تمام قدرت به مصاف تیم ما خواهد آمد که براین اساس می‌شود، مردم در صورت حضور در سالن شاهد بازی و مسابقه خوبی از ۲ تیم باشند.

وی یادآور شد: تیم ما هم هفته گذشته در برابر «هورسان رامسر» نتیجه را واگذار کرد و برای جلوگیری از دومین باخت متوالی، امروز با تمام قدرت در برابر «ایفاسرام» حاضر خواهیم شد.

وی تاکید کرد: کادر فنی شهرداری گنبدکاووس تیم حریف را آنالیز کرده و روی نقاط قوت و ضعف آنها تمرین داشتیم که امیدواریم بازیکنان ما با انجام تاکتیک‌های تمرین شده، برنده بازی امروز با بالاترین امتیاز باشند.

هفته ششم از دور رفت مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های کشور، امروز چهارشنبه چهارم آبان ماه در حالی آغاز خواهد شد که ۲ نماینده والیبال گلستان در این رقابت‌ها (پاس گرگان و شهرداری گنبدکاووس) یکی میهمان و دیگری میزبان خواهد بود.

امروز در گنبدکاووس تیم شهرداری این شهر که سالیان سال است در لیگ حضور دارد و گاهی هم در آستانه سقوط از لیگ برتر قرار می‌گرفت، امروز میزبان تیم «ایفاسرام اردکان» یزد خواهد بود و پاس گرگان دومین نماینده گلستان در لیگ برتر که به تازگی به این لیگ راه یافته، میهمان تیم پیکان تهران است.

تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس امروز در حالی به مصاف میهمان خود می‌رود که هفته قبل در رامسر با نتیجه ۲ بر ۳ نتیجه را به تیم میزبان «هورسان رامسر» واگذار کرده بود و با چشیدن طعم تلخ شکست راهی مسابقه امروز می‌شود.

گنبدی‌ها تاکنون که پنج هفته از شروع لیگ گذشته، چهار بازی کرده و تنها یک برد در کارنامه و سه باخت دارند و جزو چهار تیمی انتهای جدول ۱۴ تیمی قرار گرفته‌اند.

شهرداری‌چی‌های گنبدکاووس که یک بازی خود را در سه دست متوالی برنده شدند و یک مسابقه را نیز ۲ بر ۳ واگذار کردند و ۲ بازی را هم با نتایج مشابه سه بر صفر شکست خوردند، اکنون تنها چهار امتیاز داشته و در رده یازدهم جدول رده‌بندی حضور دارند.

شاگردان رامین بابایی سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس، امروز در حالی می‌توانند برنده این مسابقه باشند که نخست در زمین خود بازی می‌کند و از سوی دیگر هیچ محروم و مصدومی در تیم‌شان وجود ندارد.

گنبدی‌ها در هر صورت امروز حداقل به ۲ امتیاز این مسابقه نیاز دارند و برای کسب آن باید در بدترین حالت با نتیجه ۳ بر ۲ برنده مسابقه عصر امروز در خانه برنده شوند و اگر بخواهند گام بلندتری برای فرار از انتهای جدول و کسب سه امتیاز بردارند باید براساس گفته‌های سرمربی و کادر فنی که حریف را به خوبی آنالیز کردند، سه بر صفر یا در نهایت سه بر یک برنده باشند.

البته شاگردان بابایی نباید از وضعیت تیم زخم خورده و مدعی ایفاسرام اردکان غافل شوند، زیرا این تیم با توجه به ۲ باخت متوالی در برابر ۲ نماینده والیبال شمال کشور (پاس گرگان و لبنیات هزار آمل)، امروز به مصاف نماینده سوم شمال بروند.

شاگردان مسعود آرمات سرمربی تیم ایفاسرام که به گفته خودش با بدشانسی مصدومیت با سه چهار مهره و بازیکن اصلی و کلیدی (علی‌اصغر مجرد، رحمان محمودی و جواد کریمی) مواجه است، اما بازیکن جوان و خوش آتیه‌ای همچون «علی حق‌دوست» را دارند.

اردکانی‌ها که خود را برای ماندن در کورس قهرمانی و پلی‌آف آماده می‌کنند، نمی‌خواهند با باخت در برابر شهرداری گنبدکاووس واژه «تا سه نشه بازی نشه» را محقق کنند و بدون شک برنامه خاصی برای این مسابقه دارند، اما خستگی راه و انجام سه مسابقه سنگین و سخت در شرایط آب و هوایی رطوبتی شمال، کار را برای آنان سخت خواهد کرد.

بازیکنان آرمات اکنون از پنج مسابقه خود ۲ برد و سه باخت دارند که یک جمع امتیازات آنها را به عدد پنج رسانده تا با این مقدار امتیاز در رده هشتم جدول‌ رده‌بندی قرار بگیرند.

اما از سوی دیگر سنگدوینی سرمربی تیم والیبال پاس که امروز بازی نسبتا سختی برابر پیکان تهران به عنوان یکی دیگر از مدعیان لیگ امسال خواهد داشت، به خوبی می‌داند که یک فینال زودرس را تجربه خواهند کرد و به گفته برخی کارشناسان و متخصصان اهل فن گذر از این تیم به راحتی گذر از این تیم سخت خواهد بود.

بازیکنان تیم پاس گرگان امروز در حالی در تهران به مصاف پیکان خواهند رفت که فاصله مسابقه قبلی با امروزشان حدود یک هفته به طول انجامید و این مدت زمان خوب و مناسبی بود که شرایط باخت‌های سه بر ۲ متوالی را که می‌توانستند برنده باشند، بررسی و ضمن تقویت نقاط مثبت، نقاط ضعف را احصاء و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی کردند.

پاسی‌های گرگان در لیگ امسال پس از کش و قوس‌های فراوان توانستند شرایط حضور «امین اسماعیل‌نژاد» یکی از بهترین بازیکنان فعلی تیم ملی والیبال را در تیم‌شان فراهم کنند و همچنین از حضور بازیکنانی همچون متین تکاور، اسماعیل مسافر، قاسم کارخانه، ابراهیم بزمونه، علی عبدی و آرمان صالحی بهره ببرند.

حضور این بازیکنان در کنار بازیکنانی همچون هادی شورکابی، سعید رنجبر، محمدامین حیدری، باعث شده تا این تیم امسال به گفته «عیسی سنگدوینی» (سرمربی تیم‌) در هیچ پُستی مشکلی نداشته باشد.

از سوی دیگر سرمربی پاس گرگان ۱۰ نفر را از جمله "امیر احمدی" از بازیکنان شاخص و از مربیان کارآزموده و زُبده بومی در کادر فنی این تیم گنجانده و از این حیث در زمره پرترافیک‌ترین تیم‌های لیگ از نظر کادر فنی محسوب می‌شود تا علاوه بر آمادگی تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان در بخش آنالیز و ارزیابی تیم‌های حریف دست پُرتری نسبت به سایر تیم‌ها داشته باشد.

این تیم امسال با توجه به شرایط کادر فنی و بازیکنان از تیم‌های مدعی قرار گرفتن بر روی سکو یا حداقل حضور در جمع چهار تیم برتر است، اما چیزی که بیش از هر چیز از ابتدای فصل باعث گله‌مندی سرمربی تیم به عنوان سکاندار اصلی پاسی‌ها شده، نبود حامی مالی است.

سنگدوینی به خوبی می‌داند که برای قرار گرفتن در کورس مدعیان باید در مسابقه امروز برنده باشد، اما شرایط بازی امروز با دیگر مسابقات شاید کمی متفاوت برای این سرمربی باشد، زیرا سنگدوینی مربی نیست که در خانه به هیچ تیمی باج دهد و حتی در خارج از خانه در مقابل حریفان همیشه، یک مدعی خستگی ناپذیر بوده است، اما تیم مقابلش پیکانی است که خود را نیز برای قهرمانی و حضور در جمع مدعیان آماده کرده و با ۱۰ امتیاز و انجام پنج بازی، با یک رده اختلاف در مکان چهارم جدول رده‌بندی قرا گرفته است.

تیم پاس گرگان تنها نماینده نیروهای مسلح در لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های کشور است که بازیکنان والیبال شاغل در لیگ و حتی ملی‌پوشان که دوران خدمت سربازی‌شان فرا رسیده، باید با حضور در تمرینات این تیم، پس از جلب نظر کادر فنی، به عنوان سرباز در طول لیگ در خدمت این تیم باشند.

این نوع جذب بازیکن برای چنین تیمی باعث شده تا مجموعه مدیریتی تیم، براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته میان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون والیبال و ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت وظیفه عمومی کشور، با بازیکنان مورد نظر، قراردادی به امضا برسانند و این بازیکنان به عنوان سرباز یا افسر وظیفه در تیم حضور داشته باشند.

از سوی دیگر در کنار هزینه قرارداد بازیکن که برای تیمی مانند پاس، تنها در قالب پاداش و حقوق دوران خدمت سربازی به آنان پرداخت می‌شود، باید حامی مالی برای سایر امورات مربوط به حضور در لیگ وجود داشته باشد که این مهم امسال تاکنون برای تیم پاس محقق نشده است.

یکی از دغدغه‌های "عیسی سنگدوینی" سرمربی تیم والیبال پاس گرگان همین مساله حامی مالی در این فصل از لیگ برتر است که تاکنون در هر مصاحبه خود، چه قبل و چه بعد مسابقه آن را به زبان آورده و خواسته تا مسوولین شهرستانی و استانی در کمک کردن به این تیم همچون سایر تیم‌ها و نمایندگان استان در رشته‌های ورزشی دیگر از تیم پاس حمایت کنند، زیرا فرماندهی انتظامی استان و جمیع پرسنل زیرمجموعه آن با پیگیری مساله جذب بازیکنان به این تیم، حمایت خود را انجام داده و حال چشم انتظار سایر کمک‌ها هستند.

البته شایان ذکر است که فصل گذشته یک شرکت بخش خصوصی پس از چند هفته از حضور تیم پاس در رقابت‌ها، به عنوان حامی مالی در کنار این تیم قرار گرفت، اما امسال علیرغم پیگیری‌های انجام شده، خبری از همان حامی مالی سال قبل نیست.

نتایج شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس گویای این موضوع است که این تیم امسال با قدرت بیشتری و برای کسب سکو وارد لیگ شده است.

فصل جدید مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه ششم مهرماه باحضور ۱۴ تیم "پاس گرگان، نیان الکترونیک خراسان، سایپا تهران، راه‌یاب ملل مریوان، شهداب یزد، هورسان رامسر، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، لبنیات هراز آمل، ایفا سرام اردکان، گیتی پسند اصفهان، پیکان تهران، شهرداری ارومیه و شهرداری گنبدکاووس" آغاز شد.

نظر شما