شناسهٔ خبر: 56799049 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

فوتبال اروپا

صاحب‌خبر -
امری، سرمربی جدید استون ویلا

باشگاه استون‌ویلا رسماً اعلام کرد اونای امری را به عنوان سرمربی جدید خود منصوب کرده است. او جانشین استیون جرارد می‌شود که روز پنجشنبه اخراج شده بود. گمانه‌زنی درباره جانشین استیون جرارد در استون‌ویلا به پایان رسید و این باشگاه رسماً اعلام کرد با اونای امری قرارداد امضا کرده و این مربی اسپانیایی از این پس روی نیمکت ویلا خواهد نشست. دستمزد امری در استون‌ویلا 7 میلیون یورو در سال خواهد بود. ویلا چند هفته‌ای بود که از نتایج تیم استیون جرارد ناراضی بود و حضور در منطقه سقوط جدول را برنمی‌تابید. در نهایت شکست 3-0 مقابل فولام کاسه صبر مدیران این باشگاه انگلیسی را لبریز کرد تا حکم به اخراج جرارد بدهند.

خشم وینیسیوس از توهین‌های نژادپرستان
آنها را تا آخر عمر محروم کنید

ماجرای نژادپرستی در فوتبال جهان بویژه اروپا همچنان ادامه دارد و وینیسیوس جونیور یکی از بازیکنانی است که به نماد مبارزه با این جریان تبدیل شده است. شادی خاصی که او با رقصیدن بعد از هر گل خود انجام می‌داد با توهین‌های نژادپرستانه از سوی هواداران و افراد مختلف روبه‌رو شد و او نیز مقابل این جریان ایستاد. وینی در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد کسی که دیگران را آزار می‌دهد باید تبعات کارش را ببیند و نباید با نژادپرست‌ها مدارا کرد. در هفته‌های گذشته در جریان دربی شهر مادرید چه داخل ورزشگاه متروپولیتانو و چه بیرون از استادیوم، تصاویری از هواداران اتلتیکو منتشر شد که در شعارهایشان او را میمون خطاب و توهین‌های زشتی به او می‌کردند. وینیسیوس در مصاحبه با شبکه گلوبو گفت: «کسی که دیگران را آزار می‌دهد باید تاوانش را بدهد. ما همچنان با نژادپرست‌های زیادی مواجه هستیم و اینکه بگوییم نژادپرستی خیلی زود محو می‌شود واقع‌بینانه نیست. آن هواداران اتلتیکومادرید دیگر هرگز نباید اجازه داشته باشند پایشان را در استادیوم بگذارند. این باعث می‌شود بهای کارهایشان را بپردازند و به رفتارهایشان فکر کنند.»

مدیران یوونتوس متهم به تخلف مالی

دادستانی تورین اعلام کرد تحقیقات درباره 16 نفر از مدیران باشگاه یوونتوس را آغاز کرده است. یوونتوس فصل جدید را خوب آغاز نکرده و شرایط سختی را در چند هفته اخیر سپری کرده است اما به نظر می‌رسد مشکلات این باشگاه تنها در زمین بازی نیست. آنا ماریا لورتو، دادستان تورین، تأیید کرده است تحقیقات ابتدایی درباره تخلف مالی مدیران یوونتوس به پایان رسیده و کار وارد مرحله جدی‌تر و کامل‌تری از تحقیقات شده است. نام افرادی چون آندره‌آ آنیلی، پاول ندود و مائوریتزیو آریوابنه و فابیو پاراتیچی، مدیر سابق این باشگاه نیز درفهرست افرادی که این تحقیقات درباره آنها انجام شده است به چشم می‌خورد. روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت خبر داده که وکلای یوونتوس حالا اجازه ندارند لایحه دفاعی‌شان از مدیران این باشگاه را که به اتهام تخلف در حسابرسی تحت نظر هستند، ارائه کنند. مدتی پیش یوونتوس به همراه 10 باشگاه دیگر به ایجاد عمدی تورم در قیمت‌های بازار نقل‌وانتقالات بازیکنان متهم شده بودند اما این اتهام ثابت نشد و آنها تبرئه شدند.

نظر شما