شناسهٔ خبر: 56797510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ارتش سوریه مانع عبور کاروان نظامی آمریکا شد

منابع سوری از اقدام ارتش این کشور در ممانعت از عبور کاروان نظامی آمریکا در حومه قامشلی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیرو‌های ارتش سوریه یک کاروان نظامی اشغالگران آمریکایی را در حومه القامشلی وادار به عقب نشینی کردند.

یک ایست و بازرسی ارتش سوریه کاروانی متشکل از ۶ خودروی نیرو‌های اشغالگر آمریکا را که قصد ورود به روستا‌های الدمخیه و تل ذهب در حومه قامشلی را داشت وادار به عقب نشینی کرده و از منطقه بیرون راندند.

منابع محلی در روستای الدمخیه گفتند که این ایست و بازرسی ارتش سوریه مانع عبور کاروان نظامی آمریکا در نزدیکی این روستا شد.

این منابع افزودند: این کاروان که متشکل از ۶ خودروی نظامی متعلق به اشغالگران آمریکایی و همراهی یک خودروی شبه نظامیان قسد بود پس از بیرون راندن از اطراف روستای الدمخیه به سمت روستای تل ذهب حرکت کرد، اما یک ایست و بازرسی ارتش مانع از عبور آن شد.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که نظامیان آمریکا در شرق و شمال شرق این کشور هدفی جز غارت نفت ندارند و باید به حضور غیر قانونی آن‌ها پایان داده شود.

«بسام صباغ» نماینده دائم دمشق در سازمان ملل متحد با اشاره به غارت ثروت‌های نفتی سوریه توسط آمریکا، تاکید کرد: باید حضور غیر قانونی این کشور در سوریه پایان یابد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی در جریان جلسه شورای امنیت تاکید کرد: هرگونه حضور غیرقانونی نظامی در خاک سوریه نقض منشور سازمان ملل و نقض قوانین بین‌المللی است و باید فوراً پایان یابد.

بسام صباغ با اشاره به اقدامات یک جانبه و غیرقانونی آمریکا و ترکیه در خاک سوریه خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم به اشکال مختلف و از بین بردن آن برای همیشه، تنها از طریق همکاری و هماهنگی کامل با دولت سوریه امکان پذیر است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما