شناسهٔ خبر: 56794387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده شیراز و زرقان مطرح کرد؛

هیچ مدیر یا نماینده‌ای نباید از موقعیت وجایگاهش سوء استفاده مالی و ابزاری کند/ کاهش بودجه فرهنگی باعث افزایش هزینه های امنیتی می شود

نماینده شیراز و زرقان گفت: هیچ مدیر یا نماینده ای نباید از موقعیت مدیریت و نمایندگی اش سوء استفاده مالی و ابزاری کند. رانت در کار نماینده معنا و مفهومی ندارد.مجوز روزنامه گرفتن و یا فعال ر سانه بودن خوب ا ست اما مهم اداره درست و مدیریت بهینه آن نشریه یا ر سانه مهمترا ست. در کشورمان پول و امکانات به حد وفور هست اما کارآفرین قابل نیست یا کم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان در دیدار با مدیران مســئول روزنامه های اســتان اظهار داشــت: روزنامه ها باید همواره رونق پیدا کنند و مشکلی نداشته باشند. معتقدم اگر رونق اقتصادی باشد به تبع آن روزنامه ها هم رونق دارند مثل بسیاری از پروژه های معطل مانده شهر شیراز که بعد از رفتن من از شهرداری همچنان معطل مانده و تکمیل نشده اند قیمت دارند. قانوناً نباید و ضع شما فعالان روزنامه و ر سانه بد با شد ،شـاید من و دیگران به عنوان مسـئول مقصـریم که نتوانسـته ایم برای شـما کاری کنیم.

وی گفت: مدیران اقتصــادی در فارس باید تلاش بیشــتری کنند تا مطبوعات ما، مراکز تجاری و سایر اماکن و ادارات استان با مشکلی روبرو نشوند. انتشار روزنامه خوب و لازم ا ست چون روزنامه ها نقش مهمی در توســعه اســتان و کشــور و ارتقای ســطح فرهنگی جامعه دارند. کار فرهنگی روزنامه ها شاید به مراتب بیشتر از کار فرهنگی برخی از د ستگاههای متولی فرهنگ باشد.

وی بیان دا شت : در زمان تصدی بنده در شهرداری شیراز مهندس بیکار در شــهر نداشــتیم. در شــهرداری هم اجازه نمی دادم فردی بیکار بگردد. آدم علاف و بیکار را از کار، کنار میگذاشتم . میدانم روزنامه نگاری کاری سخت ا ست و هر کسی توان انجام این کار را ندارد.

بین مجموعه های مدیریتی استان هماهنگی خوبی وجود دارد

عضو مجمع نمایندگان فارس خاطر نشــان کرد : فارس باید در بحث اقتصــادی تکانی بخورد و گردش مالی ادارات و مو سسات ما زیاد با شد تا کسب و کارها رونقی پیدا کند. خوشبختانه فارس در بهترین شرایط مدیریتی است. استاندار و نماینده ها با هم همراه هستند و بحمداالله هماهنگی لازم بین مجموعه های مدیریتی استان وجود دارد. استاندار فارس هم انصافاً تلاش زیادی میکند و در این شرایط نداری دولت بودجه های خوبی به فارس آورده است. عزیزان، رسانه هامردم را نباید به آینده کشور نا امید کنند . نباید وضع به گونه ای باشد که شرکت یا روزنامه ای به زمین بخورد. روزنامه نگاری شـغل نیسـت، نوعی عشـق اسـت. روزنامه نگاران افرادی با اسـتعداد هسـتند.می دانم که قلم زدن سخت است اما قلم شما روزنامه نگاران ماندگار خواهد بود. باید از نظر فرهنگی کارهای خوبی انجام شود تا با مشکلات امنیتی مواجه نشویم . مثل همین کاری که شما رسانه ها در حوزه فرهنگ انجام می دهید.

کاهش بودجه فرهنگی باعث افزایش هزینه های امنیتی می شود

وی خاطرنشـــان کرد : روزنامه ها در هدایت و تعالی جامعه نقش آفرین هســـتند و میتوانند جامعه را آباد یا خراب کنند. ر سانه باید در بحث معیشت، فرهنگ و امنیت مردم دغدغه داشته باشــد. در بحث تولید جهش مســکن می توان کمک های خوبی را به رســانه ها و به ویژه به روزنامه نگاران و روزنامه ها کرد. به نظر من مهم ترین کار فرهنگی که آگاهی دادن به مردم در مسائل مختلف است ، می تواند در روزنامه ها و توسط شما روزنامه نگاران و فعال رسانه رقم زده شود. بسیاری از مردم علیرغم گسترش فضاهای مجازی ، روزنامه ها را کنار نگذاشته اند در برخی از کشـــورهای دنیا فضـــای مجازی ولنگار نیســـت و اگر دروغی رانشر دهند به شدت مجازات می شوند.

مردم در آن جا به راحتی روزنامه میخوانند و تهیه روزنامه در ســـبد خرید آنها جای دارد ، زیرا روزنامه هایشـــان تهی از محتوا نیست. مسئولین ما هم باید کاری کنند که مردم و به ویژه قشر جوان به جای بازی با موبایل به دنبال خرید روزنامه و مطالعه آن باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل شود باید به سمت حمایت از رسـانه و فعالان حوزه خبر و مطبوعات برویم. بودجه های آموزشـی و فرهنگی نباید کم شود.بنده به وزیر ارشاد تذکر خواهم داد تا در زمینه تامین کاغذ مورد نیاز نشریات و بهبودمعیشت روزنامه نگاران و فعالان رسانه چاره ای بیندیشد.

نظر شما