شناسهٔ خبر: 56793252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ماموریت رئیس جمهور به دستگاه ها برای ایجاد اشتغال

اقتصاد ایران: رئیس جمهور به دستگاه های دولتی ماموریت داد برای اشتغال جوانان تحصیلکرده و زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،سید ابراهیم رئیسی عصر روز سه‌شنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای‌عالی اشتغال، با تشکر از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسئول در اشتغال‌آفرینی ،تلاش بیشتر برای ایجاد اشتغال ، تامین بودجه های لازم ،توجه ویژه به اشتغال جوانان تحصیلکرده وهمچنین زنان سرپرست خانوار،سهیم کردن بخش خصوصی در تصمیم گیری هاو برنامه ریزی ها و نظارت ویژه برنحوه مصرف تسهیلات و اطمینان از مصرف انها در جهت ایجاد اشتغال را خواستارشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه ایجاد اشتغال از ضروریات رشد اقتصادی و افزایش تولیداست ، بر تشکیل شورای اشتغال در استان‌ها تاکید و استانداران را مکلف کرد شخصا امور مربوط به ایجا اشتغال را پیگیری کنند.آقای رئیسی با بیان اینکه اشتغال یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها است و بیکاری از اصلی‌ترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است، بر اولویت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصیلان تاکید کرد .
رئیس جمهور هدایت صحیح تسهیلات به سوی ایجاد اشتغال واقعی و پایدار را نکته مهم بعدی دانست و تصریح کرد: اتصال سامانه‌های اطلاعاتی و خدماتی دستگاه‌ها از جمله سامانه بانک‌ها به سامانه سازمان تامین اجتماعی ، راهکاری موثر برای اطمینان‌بخشی از هدایت صحیح منابع و تسهیلات به سوی اشتغال‌آفرینی واقعی و پایدار است
 رئیسی با اشاره به وجود زمینه های اشتغال بدون تسهیلات و ایجاد اشتغال با اموزش مهارت و توانمند کردن افراد ،اظهار داشت :سازمان فنی و حرفه‌ای و هنرستان های زیر مجموعه اموزش و پرورش مسئولیت مهمی در این زمنیه دارند .
رئیس جمهور در ادامه سخنانش بر پرهیز از تعیین تکالیف مالی فراتر از توان بانک‌ها و یا تعیین تکالیف متزاحم برای آنها تاکید کرد و گفت: اگر تکلیفی برای بانک‌ها تعیین و از طریق رسانه‌ها اعلام شود که بانک‌ها نتوانند آنها را اجرا کنند، باعث ترسیم تصویری دوگانه از عملکرد مجموعه دولت و ایجاد حس ناامیدی و یاس در مردم می‌شود؛ باید به طور کامل از ایجاد یاس و ناامیدی برای مردم پرهیز کرد.
 رئیسی همچنین خطاب به دستگاه‌های مسئول با تاکید بر اینکه، زمینه نقش‌آفرینی بخش خصوصی و تعاونی در تصمیم‌سازی‌ها، اجرا و نظارت را بیش از پیش فراهم کنند، افزود: سمن‌ها، گروه‌های مردمی و به ویژه تشکل‌های جهادی ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.
 رئیسی ایجاد سالانه یک میلیون شغل را نیاز کشور، تکلیف قانونی و وعده دولت عنوان کرد و اظهار داشت برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که دراین زمینه از قبل وجود دارد،ایجاد اشتغال باید در اولویت کاری همه دستگاهها باشد .
پیش از سخنان رئیس جمهور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با اشاره به آمارهای موجود نرخ بیکاری را کاهشی عنوان کرد و گفت: در 7 ماهه ابتدایی امسال بالغ بر 650 هزار شغل ایجاد شده است. همچنین علاوه بر کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان، شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز افزایش یافته است.
در این جلسه 9 مصوبه به منظور تسریع و تسهیل ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال به تصویب اعضا رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما