شناسهٔ خبر: 56786957 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پاسخ اونای امری: دلیل جدایی؟ خونسرد و حسابگر باشید!

اونای امری، سرمربی جدید استون ویلا، مدعی شد به دنبال یک چالش جدید بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، اونای امری دو سال موفق را روی نیمکت ویارئال سپری کرده و در سال 2021 با این تیم قهرمان لیگ اروپا شد. اما تنها چند روز بعد از اخراج استیون جرارد از استون ویلا بود که این باشگاه انگلیسی به اونای امری پیشنهاد همکاری داد و این پیشنهاد مورد قبول سرمربی ویارئال قرار گرفت. اونای امری که سابقه چندان خوبی از حضور در لیگ برتر روی نیمکت آرسنال ندارد، تاکید کرد علاقه زیادی به باشگاه ویارئال داشته، اما نمی توانسته پیشنهاد بازگشت به انگلیس و استون ویلا را رد کند.

اونای امری گفت: من دو سال و نیم بسیار خوب را در باشگاه ویارئال سپری کرده و روزهای شیرینی را در اینجا داشتیم. من از صمیم قلب احساس می کردم هنگام حضور در این باشگاه در خانه خودم هستم، اما بحث آینده و حرفه ام  نیز  همیشه برایم مطرح است. حالا یک فرصت جدید برای من ایجاد شده و شرایط درست مثل زمانی است که به ویارئال آمدم.

با خودم فکر کردم باید شانس هدایت استون ویلا را به عنوان یک چالش ورزشی متفاوت برای خودم در نظر بگیرم و به همین دلیل این پیشنهاد را قبول کردم. این یک تصمیم شخصی و حرفه ای برای من است. من در سن 24 سالگی خانه را ترک کردم و با همه عواقبی که در آن سال ها برایم رخ داد، پایم به دنیای حرفه ای فوتبال باز شد."

در ادامه فرناندو روگ، رئیس باشگاه ویارئال که در کنار امری نشسته بود، صحبت هایش رو شروع کرد: "ما اینجا هستیم تا در مورد فسخ یک طرفه قرارداد اونای امری صحبت کنیم. او به قراردادی که بسته بود عمل کرد و من از او برای کاری که در این مدت با تیم انجام داده، تشکر می کنم. امری ما را برنده لیگ اروپا و کاری کرد در لیگ قهرمانان بازی ‌کنیم."

به هر حال، دلایل فراوانی برای تمجید از اونای امری وجود دارد. زیردریایی زرد در فصل 2021/22 بایرن مونیخ را حذف کرده و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر لیورپول شکست خورد. فصل جاری نیز بسیار امیدوار کننده بوده و در گروه سوم لیگ کنفرانس، ویارئال در فاصله با دو هفته مانده به پایان، صدرنشین گروه و در هر چهار بازی اخیرش پیروز شده است.

پس چرا مهاجرت به انگلیس؟ اونای امری که تازه اشک هایش را پاک کرده بود، گفت: "باید سعی کنید احساسات را کنار بگذارید. شما باید خونسرد و حسابگر بوده و به قراردادهایی که امضا می کنید پایبند باشید."

نباید فراموش کرد اونای امری در نهایت از بند آزادسازی یک طرفه قراردادش استفاده کرده و ویارئال می تواند دلخوش به مبلغ شش میلیون یورویی باشد که از استون ویلا دریافت می کند. امری از نظر مالی نیز پیشرفت کرده و او باید سالانه حدود هفت میلیون یورو در تیم جدیدش درآمد داشته باشد.

امری که به دلیل نداشتن مجوز کار تنها می تواند از اول نوامبر کارش را در ویلا شروع کند، امروز حتی یک کلمه در مورد استون ویلا صحبت نکرد. او گفت: "من فقط می خواهم در مورد ویارئال حرف بزنم. مرحله جدیدی از فردا آغاز می شود و سپس در مورد آن صحبت خواهم کرد."

نظر شما