شناسهٔ خبر: 56779090 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

دیدگاه های میثم شکری ساز درباره برخورد با کلاهبردار های فضای مجازی

میثم شکری ساز کلاهبردار هایی که در اینترنت و فضای مجازی فعالیت می کنند را برای آینده و رشد کسب و کارهای آنلاین مشکل آفرین می داند. ایشان در تایید حرف خود، به گزارشی از کمیسیون فدرال آمریکا که در سال 2019 منتشر شد، اشاره می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ میثم شکری ساز کلاهبردار هایی که در اینترنت و فضای مجازی فعالیت می کنند را برای آینده و رشد کسب و کارهای آنلاین مشکل آفرین می داند. ایشان در تایید حرف خود، به گزارشی از کمیسیون فدرال آمریکا که در سال 2019 منتشر شد، اشاره می کند. بر طبق این گزارش آمار کلاهبرداری در کسب و کارهای آنلاین بالا گزارش شده است. این موضوع سبب می گردد هم به صاحبان کسب و کار و هم به مصرف کنندگان خسارات بزرگی وارد شود. میزان خسارتی که پدیده کلاهبرداری به کسب و کارهای آنلاین در آمریکا وارد می سازد، در حدود 1/9 میلیارد دلار می باشد.

میثم شکری ساز یکی از کارآفرینان خلاق و ایده پرداز ایرانی که موفقیت های زیادی در کارنامه کارآفرینی خود دارد، معتقد است که همه کسب و کارها از کلاهبرداری در فضای آنلاین آسیب می بینند. این موضوع هم اصلا ربطی به میزان کوچکی یا بزرگی کسب و کار مورد نظر ندارد. همه به نوبه خود درصدی از کلاهبرداری های فضای آنلاین متضرر می شوند. به اعتقاد دکتر شکری ساز حتی اگر یک کسب و کار یا استارتاپ زیر ساخت های لازم برای مقابله با انواع کلاهبرداری ها را داشته باشد باز هم می تواند درصدی حتی کوچک از این پدیده آسیب ببیند.

23

میثم شکری ساز نمونه از کسب و کارهای آنلاین کوچک نظیر فروشگاه های کوچک در اینستاگرام را مثال می زند. به نظر ایشان چنین کسب و کارهای کوچکی هم باید مراقب پدیده جعل مدرک و کلاهبرداری در اینستاگرم باشند. به احتمال زیاد صاحبان چنین کسب و کارهایی با فیش های جعلی پرداخت که توسط کلاهبرداران ارسال می شود، روبرو شده اند. حتی ممکن است با بلاگرهایی مواجه شده باشند که تبلیغاتشان بی اثر بوده ولی مبالغ هنگفتی را برای این تبلیغات دریافت کرده باشند. میثم شکری ساز کلاهبرداری هایی به این شکل را تنها بخشی از انواع کلاهبرداری های رایج برای کسب و کارها می داند و معتقد است که کسب و کارهای بزرگتر باید با کلاهبرداری های بیشتری دست و پنجه نرم کنند. در واقع به نظر ایشان هر چه اندازه یک کسب و کار بزرگتر شود، میزان سواستفاده و کلاهبرداری از آن کسب و کار بیشتر خواهد بود.

 

دکتر میثم شکری ساز کلاهبردار های فعال در فضای آنلاین را خائن می داند

دکتر میثم شکری ساز معتقد است کلاهبردار هایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند و به کسب و کارها و استارتاپ ها صدمه وارد می سازند، خائن به ایران و ایرانی هستند، چرا که این افراد در حال نابودی زیر ساخت های اقتصادی کشور می باشند. به اعتقاد ایشان استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ از مهمترین محرک های اقتصادی کشور هستند. از همین روست که اگر این کسب و کارها نتوانند به رشد و توسعه موردنظر خود دست یابند، خسارت جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می شود و پیشرفت اقتصادی ممکن نخواهد بود.

دکتر شکری ساز دنیای فردا را دنیای آنلاین می داند و معتقد است که یک کسب و کار باید بتواند در فضای مجازی فعالیت قابل توجه داشته باشد در غیر این صورت پیشرفت مورد نظر به دست نخواهد آمد. برای تحقق این موضوع نیاز است بستری فراهم شود تا کسب و کارها از خطرات و کلاهبرداری های رایج دنیای اینترنت به دور باشند. اگر به علت کلاهبرداری ها یا دلایل دیگر کسب و کارها نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و ورشکسته شوند، کشور آینده اقتصادی مطلوبی نخواهد داشت. به همین علت است که باید مسئولان هر چه سریعتر برای حل مشکلات کسب و کارها اقدام موثری انجام دهند و امکان فعالیت سالم کاربران در فضای مجازی را فراهم نمایند. در کنار این موضوع بهتر است با وضع قوانین جدید و کارآمد با توجه به نیاز روز، فضای مجازی بهتر کنترل شود.

دکتر میثم شکری ساز توصیه هایی هم برای صاحبان کسب و کارها و مشاغل دارد. ایشان اکیدا به کارآفرینان توصیه می کنند که حتما قبل از ورود کسب و کارشان به دنیای وب، تهدیدهای این فضا را شناسایی کرده و راهکاری عملی برای هر کدام داشته باشند. حتما نیاز است که صاحبان کسب و کارها ابعاد مختلف حضور در فضای مجازی را مدنظر خود قرار دهند و پس از اطمینان خاطر از وضعیت بیزینس خود، با خیال راحت تری به این فضا ورود نمایند.

24

راهکارهایی برای مقابله با کلاهبرداری از مردم در دنیای مجازی از دید میثم شکری ساز

 

دکتر میثم شکری ساز دو منشا مهم برای کلاهبرداری هایی که در فضای مجازی از مردم می شود را عنوان می کنند. عامل اولی که باعث می شود در فضای مجازی از ما کلاهبرداری شود، ناآگاهی و بروز نبودن اطلاعات ما از این فضاست. با بالا بردن اطلاعات خود از فضای مجازی می توانیم با خیال راحت تری در این فضا فعالیت نماییم.

یکی دیگر از عوامل مهمی که باعث می شود در فضای مجازی از افراد کلاهبرداری شود، طمع افراد برای کسب ثروت یا سودهای هنگفت است. دیده می شود که کلاهبردارانی با ارسال پیامک یا پیام های تبلیغاتی پر زرق و برق به افراد، خبر از برنده شدن جوایز نفیس داده و برای تحویل جوایز به آنها درخواست اطلاعات هویتی یا بانکی می کنند. دکتر شکری ساز راهکار موثر برای مقابله با این شکل کلاهبرداری ها را کنترل هیجانات خود و فریب نخوردن در حین مشاهده پیام های پر زرق و برق می داند.

25

میثم شکری ساز دیدگاه هایی راجع به کلاهبرداری آموزش عالی حضوری و مجازی دارد که می توانید از طریق سایت یوتیوب تماشا فرمایید.

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما