شناسهٔ خبر: 56763013 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌های کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداهت.

صاحب‌خبر -

 کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از ظهر امروز برای مناطقی از استان‌های کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، جنوب آذربایجان‌ شرقی و غربی، اردبیل و به تدریج استان‌های ساحلی خزر، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه است.

وی ضمن اشاره به اینکه سه‌شنبه در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش و وزش باد شدید هستیم که بارش‌ها در گلستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی از شدت بیشتری برخودار است، افزود: با توجه به این شرایط بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال سیلاب در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه با توجه به کاهش دمای ۵ درجه‌ای در استان‌های نیمه شمالی کشور به کشاورزان به ویژه در استان گلستان هشدار داده می‌شود تا در برداشت محصولات خود از جمله پنبه تمهیدات لازم را انجام دهند، ادامه داد: چهارشنبه بارش‌ها در مناطقی از شمال‌غرب و سواحل غربی دریای‌خزر به شکل پراکنده است.

رفیعی اظهار کرد: پنجشنبه مجدد در شمال‌غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر، شمال‌شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس انتظار بارش را داریم و جمعه از شدت بارش‌ها در شمال غرب و غرب کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب‌های دریای خزر طی روزهای سه‌شنبه و جمعه مواج است، توضیح داد: طی سه روز آینده بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور با باد و گردوخاک مواجه هستند و این شرایط طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور در برخی از ساعات تداوم دارد.

رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران بیان کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری است و گاهی وزش باد شدید و گردوخاک دارد. بعد از ظهر افزایش ابر و در برخی  از ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد. بیشینه دمای امروز تهران ۲۳ درجه بالای صفر است که نسبت به چند روز گذشته کاهش دارد و کمینه دمای تهران به ۱۶ درجه بالای صفر رسید.

به گفته وی، سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای یک درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز اهواز با دمای ۳۸ درجه گزارش شد.

انتهای پیام/

نظر شما