شناسهٔ خبر: 56757683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رئیس جمهور:

کمبود اقلام دارویی به سرعت رفع و با اهمال‌کاران برخورد شود

پیرو کمبود شدید اقلام دارویی و سرم در مناطق وسیعی از کشور، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار رسیدگی فوری به این کمبود شد و حالا خبر می‌رسد که رئیسی این درخواست را اجابت کرده و خواستار برخورد با اهمال‌کاران در این ماجرا شده است.

صاحب‌خبر -

کمبود اقلام دارویی به سرعت رفع و با اهمال‌کاران برخورد شودرئیس‌جمهور با اشاره به گزارش‌های دریافتی از کمبود برخی اقلام دارویی، مسئولان مربوطه را مکلف کرد، ضمن تامین سریع اقلام داوریی مذکور و رفع نیاز مردم، دلیل قصور احتمالی را دقیق پیگیری کنند.

به گزارش «تابناک»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بعدازظهر امروز یکشنبه در جلسه هیات دولت، بر پیگیری اجرای مصوبات سفر‌های استانی، به عنوان اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: در اجرای این مصوبات، اولویت‌هایی، چون اهمیت و ضرورت اجرای طرح، میزان پیشرفت و نحوه تامین منابع آن، در نظر گرفته شود تا نتایج سفر‌های استانی برای مردم ملموس و عینی باشد.

کمبود اقلام دارویی به سرعت رفع و با اهمال‌کاران برخورد شود

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به گزارش‌های دریافتی از کمبود برخی اقلام دارویی، مسئولان مربوطه را مکلف کرد ضمن تأمین سریع اقلام داوریی مذکور و رفع نیاز مردم، دلیل قصور احتمالی را دقیق پیگیری کرده و با هر فرد یا مجموعه‌ای که در این زمینه کوتاهی داشته، مناسب برخورد کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه با تقدیر از حضور برخی مسئولان دولتی در جمع مردم و دانشجویان، حضور سایر مسئولان در جمع‌های مردمی و دانشجویی را نیز اقدامی مؤثر در رفع ابهامات آنان دانست.

گفتنی است، به تازگی حسین علی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، از کمبود چشمگیر دارو و سرم در مناطق وسیعی از کشور خبر داده و خواستار رفع این مشکلات شده بود.

شهریاری که در مصاحبه‌ای از کمبود دارو و سرم در ۳۰ استان از ۳۱ استان کشورمان خبر داده، در نامه به رئیس جمهور تاکید کرده که باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از کمبود‌ها و تامین ذخیره‌های لازم در کارخانجات تولیدی و شرکت‌های پخش اندیشیده شود.

نظر شما