شناسهٔ خبر: 56738267 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

وزیر نیرو: نوسازی نیروگاه‌های ۵۰ ساله نیاز به اعتبار و زمان ...

اقتصاد ایران: وزیر نیرو گفت: نوسازی نیروگاه‌ها با حدود نیم قرن فعالیت به اعتبار و زمان نیاز دارد اما مهم آن است که سنگ بنای نیروگاه‌های جدید بر مبنای رعایت الگوی مصرف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اکبر محرابیان درباره ناترازی انرژی گفت: افزایش بهره‌وری در انرژی جنبه‌های مختلفی مانند استانداردها و وظیفه سازمان استاندارد دارد که اقدامات مناسبی انجام داده اما باید نظارت بیشتری بر تولید تجهیزات انرژی‌بر شود. جنبه دیگر، تولید برق نیروگاه ها است که رویکرد دولت استفاده بهینه از انرژی در اختیار است و اقدامات قابل‌توجهی انجام شده است.

وی افزود: با وجود 20 هزار مگاوات ناترازی برق، تابستان بدون بحرانی را پشت سر گذاشته و با برق کمتر نیازهای بیشتری برطرف شد. پروژه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از فناوری‌های جدید در نیروگاه‌ها جزو اولویت‌های دولت است. تقریبا هر ماه طرح‌های متعددی افتتاح می‌شود که سبب افزایش بهره وری نیروگاه ها و کاهش مصرف سوخت و تولید برق بیشتر می‌شود.

به گفته محرابیان اگرچه قوانین در حوزه انرژی باید اجرایی شوند اما نوسازی نیروگاه‌ها مسئله‌ای نیست که ظرف یک الی 2 سال انجام شود. زیرا مجموع نیروگاه‌ها، حاصل حدود نیم قرن فعالیت است. بنابراین نوسازی نیاز به اعتبار و زمان دارد اما مهم آن است که سنگ بنای نیروگاه‌های جدید بر مبنای رعایت الگوی مصرف است. همچنین توسعه میادین گازی و کاهش شدت مصرف انرژی سبب رفع ناترازی و افزایش تولید در میادین و پالایشگاه‌های گاز می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما