شناسهٔ خبر: 5673513 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حجت الاسلام قرائتی: جایگاه نماز بدرستی تبیین نشده است

گرگان - ایرنا- رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز یک هنر مهندسی شده از سوی خداوند بوده و ابعاد مختلفی دارد، گفت: هنوز جایگاه و ابعاد این فریضه الهی بدرستی مشخص و تبیین نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز در گرگان با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه نماز اظهار داشت: در نماز 135 رقم پیوند با حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که آنها باید برای جامعه تببین شود.

وی اضافه کرد: بهترین چیزها در نماز است، کمالات با نماز ارتباط دارد و باید همه در خدمت این فریضه الهی باشیم و از هر هنری که داریم در راستای تبیین جایگاه و تاثیرات نماز در جامعه استفاده کنیم.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به نقش هنر در ترویج ابعاد مختلف نماز گفت: معنای هنر فهم است و دین اسلام و کل آفرینش هنر است و هنر می تواند به فهم درست و زودفهمی انسان کمک کند.

رییس ستاد اقامه نماز همچنین با اشاره به بحث راه اندازی سایت خنده حلال ، اضافه کرد: خنده و هنر نباید مردم را از خدا غافل کند.

حجت الاسلام قرائتی یادآور شد در این سایت ده هزار خنده حکیمانه که در ایام فعالیت در سیمای جمهوری اسلامی داشته ام، ارایه می شود.

وی همچنین با اشاره به تاخیر در آغاز مراسم جشنواره فرهنگی، هنری نماز از این تاخیر یک ساعته عذرخواهی کرد.

چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز از صبح امروز چهارشنبه با حضور برخی شخصیت ها و مقامات ملی و استانی در گرگان مرکز استان گلستان آغاز شده است.

این جشنواره در هشت محور فیلم نامه نویسی، پویا نمایی، محصولات چند رسانه ای، تولیدات سخت افزاری، رمان، عکاسی، فیلم کوتاه و مستند و در دو بخش عمومی و دانشجویی با همکاری ستاد اقامه نماز کشور و جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز با استفاده از ابراز هنر، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری با موضوع نماز، شناسایی و تجلیل از فعالان حوزه آثار نمایشی و مکتوب نماز و حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از آثار فاخر حوزه نماز از طریق نشر و معرفی آثار از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

در مدت فراخوان دو هزارو 92 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز ارسال شده که نسبت به دوره قبل رشد 40 درصدی دارد.

از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه، 124 اثر دربخش فیلم کوتاه، 153 اثر دربخش فیلمنامه، 27 اثر دربخش پویا نمایی، 42 اثر دربخش فیلم مستند، 38 اثر دربخش رمان، یکهزارو 655 اثر دربخش عکس، 47 اثر دربخش محصولات چند رسانه ای و 6 اثر دربخش محصولات سخت افزاری می باشد.

در مراسم امروز و براساس رای هیات داوران جشنواره تعداد 24 اثر برتر دربخش عمومی و 7 اثر برتر دربخش دانشجویی معرفی و از صاحبان آنان با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایایی تجلیل می شود.

نمایش برخی آثار فاخر رسیده به جشنواره و تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر از دیگر بخش های آیین پایانی جشنواره فرهنگی، هنری نماز است.

این جشنواره که قرار بود ساعت هشت صبح آغاز شود با تاخیر شروع شد.

3039/1648

نظر شما