شناسهٔ خبر: 56720820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران: صبر، مقاومت و تقوا توطئه‌ها را ناکام می‌کند/ انقلاب اسلامی ماندنی است

امام جمعه موقت تهران گفت: ملت ایران نه تنها خسته نشده بلکه خستگی را خسته خواهد کرد، صبر، مقاومت و تقوا سبب می‌شود همه توطئه‌ها ناکام بماند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان –  آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه تهران ضمن اشاره به مباحث توحیدی بیان کرد: انسان باید شکرگزار نعمت های الهی باشد. چشم به آنچه به وی نداده ندوزد و شکر آنچه دارد را به جا آورد.

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند متعال ۱۳۲ نام در قرآن دارد که می‌توان به اسامی مهر خداوند و خشم خداوند تقسیم کرد. اسامی که هر کدام نشان از رأفت و انتقام باری‌تعالی دارد. در چند آیه از قرآن البته هر دو صفت با هم ذکر شده و نشان دهنده این است؛ همان طور که خداوند رحمان و رحیم است در جای مناسب هم عذاب می‌کند. خدایی که باور داریم این هر دو صفت را دارد.

وی با بیان اینکه در جریان اغتشاشات کسانی که گول خوردند با تعهد آزاد شوند به شرطی که به اغتشاشات برنگردند ادامه داد: اما برای سردسته اغتشاشات جایی برای رحم نیست و اینجا جای «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ» است.

آیت‌الله خاتمی افزود: سیره قرآنی، پیغمبر اکرم صلی الله علیه و امیرالمومنین علی علیه السلام است که «ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بر گوسفندان است». آنهایی که آب به آسیاب ریختند تجلی «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ» هستند و قوه قضاییه باید طوری با این افراد برخورد کند که بعدیها فکر اغتشاش نکنند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با تحلیلی درباره اغتشاشات یک ماه گذشته گفت: وزیر کشور اعلام کرد اغتشاشات به پایان رسیده است. در اغتشاشات فتنه‌های سال گذشته از جمله ۹۸ ، ۸۸ مسائل بنزین و اغتشاشات ۱۴۰۱ دشمن خوابهایی برای ملت ایران دیده بود اما این خوابها برایشان آشفته شد. هر زمانی که دشمن اتشی علیه انقلاب روشن کرد خداوند آن را خاموش کرد.

وی با طرح این پرسش که تا زمانی این جنایات ادامه دارد گفت: تا وقتی که ما با افتخار پای دین و پرچم کشورمان ایستاده ایم این شیطنت‌ها ادامه دارد تا ملت ایران دست از دین بردارند که البته ملت ایران دست از دین برنخواهند داشت و با قاطعیت می‌گویم این انقلاب ماندنی است.

آیت‌الله خاتمی ضمن اشاره به اینکه شیطنت‌های دشمن از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه وجود داشته و ادامه دارد گفت: اما خواست خداوند بر پایداری دین است و این اراده پروردگار است که علی رغم خواست دشمنان مهدی موعود خواهد آمد و این آینده بشریت است، آینده این انقلاب هم روشن‌تر از گذشته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به راه خروج از این شیطنت‌های دشمن گفت: اول اینکه آمادگی همیشگی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را باید حفظ کنیم. علاوه بر آن از مقاومت خسته نشویم. ملت ایران نه تنها خسته نشده بلکه خستگی را خسته خواهد کرد. صبر، مقاومت و تقوا سبب می‌شود همه توطئه‌ها ناکام بماند.

وی تأکید کرد: ما باید قوی شویم و هر چه در توان داریم علیه دشمنان فراهم کنیم تا ترس و بازدارندگی در دشمن ایجاد شود. این موارد راهبرد آینده انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه یک ماه گذشته جنگ احزاب با بسیاری از ویژگی های مشترک بود ادامه داد: در این مدت شاهد امریکا، رژیم صهیونیستی، منافقین آدم‌کش و سلطنت طلبان همه متحد شده بودند و به بچه‌های فریب خورده گفته بودند یک هفته در در خیابان باشید نظام سرنگون می‌شود؛ «شتر در خواب بیند پنبه دانه». به فضل خدا در جنگ احزاب نظام نبوی رو به رشد بود و نظام اسلامی ما نیز روز به روز رو به پیشرفت بیشتر است و اینها نظام را آبدیده می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینه نظام سلطه در این یک ماه هر آنچه در توان داشت صرف کرد گفت: ما در این مدت شاهد شهادت عزیزانمان بودیم. به برکت خونهای پاک این عزیزان نظام اسلامی پایدار مانده و خواهد ماند. این روزها ایه ۲۳ سوره احزاب دوباره تجلی کرد. به دشمنان این ملت پیغام می‌دهیم پای این نظام و انقلاب تا آخرین نفس ایستاده‌ایم.

وی بیان کرد: در طول این یک ماه گذشته خط وحشی‌گری فوق‌العاده، ناامن نشان دادن کشور، بی‌اعتماد کردن مردم به مسئولین و کشته‌سازی توسط دشمن دنبال شد. این روزها هر کسی به هر دلیلی فوت می‌کند به اغتشاشات نسبت می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطاب به جوانان گفت: فتنه فضا را برای شما غبارآلوده می‌کند راه حل آن است که ببینید ولایت فقیه کجا ایستاده شما هم به آن راه بایستید و این راه ولایی نجات‌دهنده است.

انتهای پیام/

نظر شما