شناسهٔ خبر: 56710762 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهادت یک جوان فلسطینی در تیراندازی سربازان اسرائیلی در شرق قدس/"عرین الاسود" پاسخ داد

سپیده حسینی

رژیم صهیونیستی پس از ۱۱ روز عملیات گسترده پاکسازی، عامل عملیات تیراندازی چند روز قبل در ایست بازرسی "شعفاط" را هدف قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عدی التمیمی، جوان ۲۲ ساله فلسطینی عصر چهارشنبه به یکی از نیروهای گارد امنیتی رژیم صهیونیستی در ورودی شهرکی در نزدیکی شهر قدس شلیک و وی را زخمی کرد اما کمی بعد به ضربه گلوله این نیروها به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۱ روز قبل عملیات پاکسازی گسترده‌ای را برای جستجوی التمیمی آغاز کرده بود اما موفق به بازداشت وی نشده بود.

همچنین عملیات اسرائیل در چند روز گذشته به درگیری‌های شدیدی با ساکنان اردوگاه "شعفاط" و شهرک "عناتا" واقع در مجاورت آن تبدیل شده و چند تن از نزدیکان التمیمی نیز بازداشت شدند.

پس از به شهادت رسیدن التمیمی نیز درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و سربازان اسرائیلی در شهر نابلس آغاز شد.

گروه عرین الاسود (بیشه شیران) پس از شهادت التمیمی در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را به یک "شب خشم" و به دنبال آن "روز خشم" تهدید کرد.

این گروه اعلام کرد که نیروهایش در پاسخ به این اقدام رژیم صهیونیستی، پیش از بامداد امروز (پنج‌شنبه) در پایگاه نظامی "جبل جرزیم"، در نزدیکی ایست بازرسی شماره ۱۷ و نیز در نزدیکی شهرک دیر شرف، سه عملیات تیراندازی علیه نیروهای اشغالگر اجرا کردند.

همچنین نیروهای مقاومت، سربازان اسرائیلی مستقر در ایست بیت ایل واقع در شمال شهر البیره را هدف قرار داده و پایگاه عوفر واقع در غرب رام‌الله را هدف تیراندازی شدید خود قرار دادند. آنها به ایست بازرسی الجملة در شمال شهر جنین نیز حمله کردند.

فلسطینی‌ها در قدس اشغالی، کرانه باختری اشغالی و نوار غزه در اعتراض به شهادت التمیمی دست به اعتصاب عمومی زدند.

در این راستا تمامی مغازه‌ها و پاساژها و مدارس قدس اشغالی و کرانه باختری تعطیل شده و گروه‌های ملی و اسلامی برای مقابله با اشغالگران فراخوان دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما