شناسهٔ خبر: 56709293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جذب همه کودکان بازمانده از تحصیل از دغدغه‌های آموزش‌ و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: جذب حداکثری همه کودکان بازمانده از تحصیل از دغدغه‌های آموزش‌ و پرورش استان است. استان قزوین از استان هایی است که اتباع در آن است‌. مهم‌ترین چالش پیش‌روی ما شناسایی این کودکان است، این کودکان اغلب اطلاعات هویتی و مکانی دقیقی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی در جلسه قرارگاه استانی عدالت تربیتی اظهار کرد: یکی از مولفه های دولت انقلابی به ویژه دولت مردمی ایران قوی آیت الله رئیسی، این است که گروه‌های جهادی به صورت خودجوش تقویت شود. از طرفی هرکس دغدغه انقلاب و نظام را دارد و خود را ولایتمدار می‌داند باید دلسوزانه برای اجرای فرامین  مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مسیر توسعه آموزش و پرورش و برقراری عدالت برابر آموزشی مشارکت نماید.

وی ادامه داد: ایجاد و تقویت گروه‌های جهادی می توانند در برقراری عدالت برابر آموزشی نقش تعیین کننده ای ایفا نمایند. گروه‌‎های جهادی با بررسی مسائل و مشکلات زیرساختی، علاوه بر محرومیت‎ زدایی، توسعه آموزش و پرورش را منجر می شوند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد با استفاده از ظرفیتی که در استان ایجاد شده و مشارکت همه بخش های مختلف دراین راستا، بتوانیم فرصتی را برای توسعه عدالت آموزشی در نواحی و مناطق سراسر استان، به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار استان داشته باشیم.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در صورتی که عدالت آموزشی به شکل صحیح و هدفمند محقق شود، بخشی عمده ای از مشکلات ما در حوزه  مسائل مختلف به ویژه در ثبت نام در برخی از مدارس مرتفع می شود. باید تلاش کنیم تا مدارس از نظر مربیان، وسایل و امکانات در یک سطح باشند.

وی تاکید کرد: در مناطق محروم، باید با اقدامات و فعالیت های اجرایی، تلاش مضاعف شود تا محرومیت زدایی به شیوه مطلوب محقق گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در راستای برقراری عدالت آموزشی اقدامات مطلوبی در استان قزوین انجام شده است که قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، یکی از این اقدامات است.

وی تصریح کرد: در قالب این قرارگاه، کارگروه های هشت گانه از جمله، کارگروه های توانمندسازی و کیفیت بخشی، کارگروه توسعه و تحول اجتماع محور، کارگروه تولید و توسعه مهارت، کارگروه منزلت و کارگروه عمران و آبادی، کارگروه ظرفیت شناسی و مردمی سازی، کارگروه رصد و برنامه ریزی منابع انسانی، ایجاد شده است.

سیاهکالی مرادی با اشاره به فعالیت کارگروه شناسایی بازماندگان از تحصیل، از وجود ۹۹۰ دانش آموز بازمانده در دوره ابتدایی خبر داد و افزود: ۳۴۱ نفر شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۸۹ نفر جذب به آموزش و تحصیل شده اند و ۶۴۹ نفر هنوز شناسایی نشدند.

وی خاطرنشان کرد: جذب حداکثری همه کودکان بازمانده از تحصیل از دغدغه‌های آموزش‌ و پرورش استان است. استان قزوین از استان هایی است که اتباع در آن است‌. مهم‌ترین چالش پیش‌روی ما شناسایی این کودکان است، این کودکان اغلب اطلاعات هویتی و مکانی دقیقی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در آموزش‌ و پرورش استان به دنبال تقویت مدارس کارآمد هستیم، کارآمدی مدارس لازمه تحقق اهداف نظام تعلیم‌وتربیت و افزایش بهره‌وری است، پیگیر هستیم تا همه دانش‌آموزان با یک کیفیت به آموزش دسترسی داشته باشند.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: در آموزش‌وپرورش استان برنامه نظام‌مندی برای جذب دانش‌آموزان پیش بینی کردیم، ما در سطح استان ۱۷ مدرسه داریم که تنها یک دانش‌آموز دارند در واقع ما حتی برای یک دانش‌آموز یک معلم قراردادیم تا هیچ دانش‌آموزی از آموزش و تحصیل بازنماند.

وی با بیان اینکه از مناسب ترین راهبردهای آموزشی جهت رشد و ارتقاء فعالیت های مدیران، معلمان و فرهنگیان، برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی است، ادامه داد: در این راستا برای همه مدیران و آموزگاران استان دوره توانمندسازی و دوره ضمن خدمت ۲۴ ساعته  اجرا شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در شورای آموزش و پرورش استان، با اعلام اینکه ۲۵ مدرسه در سطح استان وجود دارد که دارای درصد بالای پیشرفت هستند، با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی استان، مصوب شد و برای این مدارس حدود  ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت و تعدادی از مدارس نیز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

نظر شما