شناسهٔ خبر: 56708635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از 20 مجموعه مردمی در حوزه جمعیت فعال شدند

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت گفت: بیش از 20 مجموعه مردمی در حوزه جمعیت فعال شده‌اند و برنامه‌های خوبی را اجرایی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام رسول ساکی، دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت صبح امروز در نشست علمی و تخصصی جهاد تبیین با موضوع «خانواده و جوانی» که با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی سمنان برگزار شد، اظهار کرد: استفاده و حمایت از تشکل‌های مردمی در راستای تبیین فعالیت‌های جوانی جمعیت امر بسیار مهمی است.

وی تصریح کرد: بیش از 20 مجموعه مردمی در حوزه جمعیت فعال شده‌اند و برنامه‌های خوبی را تحت هدایت‌ها و مشورت‌های مجمع ملی فعالان جمعیت اجرایی می‌کنند.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت اضافه کرد: ارتباطات خوبی با مجلس شورای اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، سازمان صداوسیما و برخی دیگر دستگاه‌ها و نهادها در همین راستا برقرار شده است.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و جوانی جمعیت در گرو توجه به کانون خانواده و رشد فرزندآوری است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، توجه به جوانی جمعیت و کانون خانواده است و معظم‌له به‌دفعات، به جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده تأکید کرده‌اند.

استاندار سمنان گفت: در چند سال آینده با جامعه پیر روبه‌رو خواهیم بود و دغدغه مقام معظم رهبری و متولیان امر، رشد و جوانی جمعیت بوده و در این مقوله، فعالیت‌ها و اقدامات قابل‌توجهی در دولت سیزدهم اجرایی شده است.

هاشمی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، استان سمنان سه هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

وی گفت: از ابتدای انقلاب با وجود تحریم‌های ظالمانه، ایران اسلامی توانست به خودکفایی در تأمین کالا و بسیاری از زمینه‌ها دست یابد.

استاندار سمنان ادامه داد: کانون خانواده مورد هدف دشمنان ایران اسلامی بوده و اهمیت دادن به موضوع خانواده برای ما حائز اهمیت است؛ چراکه امروزه یکی از دغدغه‌های ما از هم پاشیدن کانون گرم خانواده و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

هاشمی تصریح کرد: اعتیاد، طلاق و.... ازجمله آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های امروز است و توجه به آموزه‌های دینی در بطن زندگی، کانون خانواده را مستحکم می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه رمز موفقیت ما ایجاد فضای آرام برای رشد و بالندگی کودکان استان است و این مهم نیاز به کانون گرم خانواده با ترویج فرهنگ خانواده اسلامی دارد.

انتهای پیام/74002/م/

نظر شما