شناسهٔ خبر: 56706510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

امیرعبداللهیان: تداوم تحریم، حمایت ریاکارانه غرب از حقوق بشر...

اقتصاد ایران: امیرعبداللهیان وزیر خارجه تاکید کرد تداوم تحریم، حمایت ریاکارانه غرب از حقوق بشر را آشکارتر می‌کند.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه روایتی توئیتری از بازدید از مرکز حامی کودکان پروانه‌ای ارائه کرده است.

وزیر خارجه نوشت: امروز در بازدید از  مرکز حامی کودکان پروانه ای، دیدم که تحریم‌های غیر انسانی چه رنج های دردناکی را برای این کودکان رقم زده است.

‏وی افزود: تحریم‌ها مردم عادی را هدف قرار می‌دهد و به گروه‌های آسیب‌پذیر بیش از همه لطمه می‌زند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: تداوم تحریم، حمایت ریاکارانه غرب از حقوق بشر را آشکارتر می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در صفحه اینستاگرام خود نیز نوشت:

«همه کودکان، حق دارند شب را بدون درد و در آغوش گرم خانواده خود سر کنند، اما کودکان پروانه‌ای حتی از نوازش مهربان مادران و پدران خود محرومند چرا که تن نحیف آنها، حتی توان تحمل نوازش مادرانه را نیز ندارد.

بدن نحیف و شکننده پروانه‌های ایران، نیازمند پانسمان‌هایی است تا ساعاتی آرامش به آنها هدیه کند، اما این مرحم، سال‌هاست که به‌دلیل تحریم آمریکا و همراهی اروپا از آنها دریغ شده است.

ایران، دردمند بیش از هزار "پروانه" است. این فرشتگان، هر روز در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر، زجر می‌کشند و پر پر می شوند. در نگاه این پروانه‌ها، می‌توان درد را دید، رنج را شمرد. کدامین قلب پاک، عکس‌های این فرشتگان را می بیند و از شب با خیال راحت سر بر بالین می‌گذارد؟

 آیا وقت آن نرسیده که مصلحان جهان و نیز مدعیان حقوق بشر از خود بپرسند، چه ارتباطی میان شعارهای حقوق بشری و تحریم صادرات پانسمان بیماران "ای‌بی" و یا داروی بیماران خاص به ایران وجود دارد؟
 
تاریخ از ما خواهد پرسید که در کدام سمت ایستاده ایم، آیا پاسخی خالی از شرم داریم؟»

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما