شناسهٔ خبر: 56697110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سومین روز رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه/ انهدام مواضع دشمن فرضی توسط پهپادهای انتحاری

فارس

در سومین روز از برگزاری رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه، نیروهای ویژه با بهره‌گیری از بالگرد‌های MI-17 و اجرای عملیات هلی‌بُرن، تصرف ارتفاعات و جاده‌های مواصلاتی دشمن را تمرین؛ و پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه با موفقیت مواضع دشمن فرضی را در منطقه ارس منهدم کردند.

صاحب‌خبر -
سومین روز از رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی ارس (منطقه مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی) صبح امروز با حضور یگان‌های شرکت‌کننده آغاز شد.

در این بخش از رزمایش، نیروهای ویژه سپاه با اجرای عملیات هلی‌بُرن و هوابرد با بهره‌گیری از بالگردهای MI-17، بر روی مناطق از پیش تعیین شده پیاده و تمرین تصرف ارتفاع و جاده‌های مواصلاتی دشمن را به منظور قطع راه‌های پشتیبانی تمرین کردند.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران،‌ امیر سرتیپ فرهاد آریانفر از مسئولان عملیات ستادکل نیروهای مسلح،‌ سردار جلیل بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا نیروی زمینی سپاه و سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد اجرای مراحل سومین روز از رزمایش اقتدار هستند.

در سومین روز از رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه همچنین پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه با موفقیت مواضع دشمن فرضی را منهدم کردند.

این پهپادها که توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی طراحی و تولید شده، مجهز به سر جنگی قدرتمند بوده و با بهره‌مندی از هوش مصنوعی  قادر به انهدام انواع مواضع و استحکامات دشمن هستند.

همچنین پهپادهای نظارتی و مراقبتی نیروی زمینی سپاه ماموریت رصد و پایش منطقه رزمایش را  با موفقیت اجرا کرده‌اند. 

رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دو روز پیش (دوشنبه 25 مهر) با حضور سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه در منطقه ارس (منطقه مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی) آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

در دومین روز از رزمایش،‌ انواع تانک‌ها، توپ‌ها، خودروهای زرهی، یگان‌های موشکی، خودروهای پشتیبانی و سایر تجهیزات جزو ستون‌های اعزامی به منطقه رزمایش هستند.

در این رزمایش برای نخستین بار نصب پل شناور به‌منظور تردد نیرو و تجهیزات روی رودخانه تمرین شد. یگان‌ها و رسته‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه نیز سناریوهای امنیتی و دفاعی را به‌صورت ترکیبی تمرین کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما