شناسهٔ خبر: 56695851 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

با شلیک ۲۵۰ گلوله توپ؛

کره شمالی به همسایه جنوبی هشدارِ جدی داد

کره شمالی که رزمایش‌های همسایه جنوبی را اقدامی تحریک آمیز تلقی می‌کند، با شلیک ۲۵۰ گلوله توپ در منطقه حائل، به سئول هشداری جدی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا، کره شمالی اواخر شب گذشته، از سواحل شرقی و غربی خود، حدود ۲۵۰ گلوله توپ را به سمت منطقه حائل میان مناطق مرزی با همسایه جنوبی شلیک کرد.

کره جنوبی می‌گوید اقدام همسایه شمالی مصداق نقض آشکار توافق جامع نظامی طرفین مبنی بر عدم انجام هرگونه رزمایش در منطقه حائل تلقی می‌شود و تداوم چنین اقدامات تحریک آمیزی به زیان صلح و ثبات شبه جزیره کره و جامعه بین الملل است.

پیونگ یانگ پنج روز پیش هم حدود ۵۶۰ گلوله توپ در منطقه حائل شلیک کرده بود.

امروز چهارشنبه، ارتش کره شمالی هدف از این اقدام را اعلام هشدار جدی به سئول بابت رزمایش‌های سالانه‌ای عنوان کرد که از روز دوشنبه آغاز شد و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت حال آنکه در بخش‌هایی از آن شاهد مشارکت نیرو‌های آمریکایی هستیم.

ارتش کره شمالی نیز به نوبه خود از همسایه جنوبی خواست تا هر چه زودتر اقدامات «تحریک‌آمیز، آتش‌افروزانه و بی‌ملاحظه» را که موجب افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شده‌اند، متوقف کند.

تنش‌ها در شبه جزیره کره بعد از برگزاری رزمایش عظیم واشنگتن-سئول طی ماه میلادی گذشته، به شدت بالا گرفت. این در حالی است که از ماه میلادی می‌ به این سو، کره شمالی ۱۱ آزمایش موشکی انجام داده است.

انتهای پیام/

نظر شما