شناسهٔ خبر: 56694693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقبال قطر از اقدام استرالیا درباره قدس اشغالی

وزارت خارجه قطر از اقدام کانبرا در لغو شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی استقبال و اعلام کرد، این اقدام تلاش‌های بین‌المللی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر را تقویت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت استرالیا دوشنبه هفته جاری (25 مهر) تصمیم سال ۲۰۱۸ دولت وقت این کشور در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو کرد.

«پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا گفت، این موضوع باید به عنوان بخشی از مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان حل و فصل شود.

بر اساس گزارش «الخلیج آنلاین»، وزارت خارجه قطر ضمن استقبال از این تصمیم استرالیا گفت، این اقدام تلاش‌های بین‌المللی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر را تقویت می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده، قطر منتظر تصمیم‌های مشابه کشورهای دیگری است که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته‌اند.

وزارت خارجه قطر سپس درباره اقدامات یکجانبه‌ای که اصل دو دولتی را تضعیف می‌کند، هشدار داد و بر موضع ثابت خود مبنی بر حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین و ایجاد کشور مستقل در مرزهای 1967 و با مرکزیت قدس شرقی تأکید کرد.

از سوی دیگر، این تصمیم دولت استرالیا واکنش نخست‌وزیر و دیگر مسئولان رژیم اشغالگر قدس را به دنبال داشت.

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی خبر دادند، رژیم صهیونیستی در اعتراض به تصمیم استرالیا برای لغو تصمیم سال ۲۰۱۸ این کشور برای به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت این رژیم، سفری استرالیا را به وزارت خارجه احضار می‌کند.

به گزارش روزنامه «هاآرتص» رژیم صهیونیستی، اقدام دولت استرالیا خشم مقام‌های ارشد رژیم اشغالگر قدس را به دنبال داشته است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با این ادعای که تصمیم  دولت استرالیا «ناشی از ملاحظات سیاسی کوته بینانه» است، «ناامیدی عمیق» خود را درباره این اقدام ابراز کرد.

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم مدعی شد که تصمیم استرالیا «پاسخی شتاب زده به یک خبر کذب در رسانه‌ها» بود.

پایان پیام/م

نظر شما