شناسهٔ خبر: 56693148 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری وزارت علوم:

صندوق ها باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر حرکت کنند

پنجاه‌ و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، پنجاه‌ و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور صبح امروز ۲۷ مهرماه در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست امید رضایی‌فر سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری از تفاهمنامه جدیدی با صندوق شکوفایی و تلاش برای راه اندازی صندوق پشتیبان خبر داد.

او افزود: صندوق ها باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر حرکت کنند و با صندوق نوآوری و شکوفایی دو کار را پیش می‌بریم؛ یک اقدام اینکه خط اعتباری سرمایه گذاری را می دهیم که موافقت‌ اولیه آن گرفته شده تا مجموعه صندوق های پژوهش و نوآوری به سرمایه گذاری روی شرکت ها روی  بیاورند.

رضایی فر با بیان اینکه یکی از کارهای دیگری که برنامه ریزی شده بحث صندوق در صندوق است، توضیح داد: مجوز این طرح اگر برای صندوق های پژوهش و فناوری گرفته شود امنیتی برای صندوق شکوفایی خواهد بود.

سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری ادامه داد: برای افزایش سرمایه صندوق ها هم توافق شده تا از منابع استانی بتوانند استفاده کنند.

او اظهار کرد: از طریق منابع تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری، ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای صندوق های شکوفایی اعتبار اختصاص داده که برای حوزه اشتغال دانش آموختگان می‌توان از آن استفاده کرد و تا آخر مهرماه دوستان می توانند برای این اعتبار ثبت درخواست بدهند.

نظر شما