شناسهٔ خبر: 56688246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی کرمان: صنایع کوچک و متوسط رها شده‌اند

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه صنایع کوچک و متوسط از زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت خارج شده‌اند و به شرکت شهرک‌های صنعتی پیوسته‌اند، گفت: شرکت شهرک های صنعتی به دلیل نداشتن امکانات، توان اداره صنایع را ندارد و رهاشدگی صنایع در کرمان بسیار مشهود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات فعالان حوزه صنعت و معدن افزود: صنایع استان یا بسیار کوچک و کارگاهی و یا بسیار بزرگ هستند، به همین دلیل نمی توان زنجیره تولید را کامل کرد و استان را صنعتی دانست. وی ادامه داد: تمرکز فعالیت های صنعتی در چهار شهرستان شهربابک، رفسنجان، سیرجان و زرند است و همچنین عمده ارزش افزوده در حوزه های فولاد، مس و خودروسازی ایجاد می شود.
طبیب زاده، با تاکید بر اینکه باید به صنایع کوچک توجه و احکامی برای متوازن سازی توزیع صنایع کوچک و متوسط صادر شود، گفت: صنایع کشور برای نوسازی، بازسازی و به روزسازی نیاز اساسی به احکام جدید در احکام برنامه هفتم توسعه کشور دارند. رئیس اتاق کرمان بیان کرد: صنایع بزرگ براحتی تسهیلات دریافت می کنند اما صنایع کوچک با مشکلاتی روبرو هستند که پیشنهاد می شود صندوق حمایت از سرمایه گذاری و صنایع کوچک فعال و همچنین بانک صنایع کوچک راه اندازی شود. وی تصریح کرد: شرکت های بزرگ هیچ الزامی برای تهیه تجهیزات و امکانات خود از استان و منطقه خود ندارند و در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد نیازهای شرکت های بزرگ از استان و 80 درصد از خارج از استان تهیه می شود و این موضوع فروش تولیدات برخی صنایع را با مشکل روبرو کرده است.

48

نظر شما