شناسهٔ خبر: 56673055 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ال‌کلاسیکو تکلیف صدرنشین لالیگا را مشخص کرد

رئال در اوج قدرت بارسا در اوج عصبانیت

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

بزرگ‌ترین تحقیر بعد از شکست در ال‌کلاسیکو شعار‌هایی بود که هواداران رئال علیه بارسلونا سر دادند. آن‌ها که از پیروزی در جدال سنتی دو تیم و همچنین پس گرفتن صدر جدول سر از پا نمی‌شناختند، ضعف‌های شدید بارسا را به روی ژاوی آوردند و از او خواستند در این تیم بماند و به نتایج ضعیفش در بارسا ادامه دهد. در شبی که انتظار می‌رفت کاتالان‌ها آن روی سکه را در برنابئو به کهکشانی‌ها نشان دهند، باز هم شاگردان کارلتو بودند که خوش درخشیدند و با سه گل انتقام شکست فصل گذشته را گرفتند. خیلی‌ها منتظر طوفان لواندوفسکی در اولین ال‌کلاسیکوی عمرش بودند، ولی مهاجم اول بارسا هم ژاوی را ناامید کرد. درعین‌حال با گل زودهنگام کریم بنزما شیرازه بارسا از هم پاشید و بعد از گل والورده به حداقل رساندن اختلاف با گل فران تورس آبی‌واناری‌ها به کامبک امیدوار شدند تا اینکه پنالتی رودریگو تیر آخر را بر پیکر بارسا زد.
سقوط به رده دوم و تحمل سایه سنگین قوهای‌سفید، آن‌هم با سه امتیاز بیشتر برای کاتالان‌ها اعصاب نگذاشته است. لاپورتا، رئیس باشگاه از فرط عصبانیت بعد از مسابقه به اتاق داوران یورش برد تا داور بازی را به خاطر پنالتی که روی لوا اتفاق افتاد بازخواست کند. از طرفی برای بارسایی‌ها سخت است که ببینند داور در دقیقه آخر و به کمک VAR یک پنالتی تقدیم رئال کرده، اما برای آن‌ها دستور به ادامه بازی داده است. ضمن اینکه سرمربی تیم نیز در اوج ناامیدی ضعف‌های تیمش و همچنین نقش خودش در باخت به رئال را پذیرفت. ژاوی به‌رغم عصبانیت زیاد معتقد بود حق بارسا باخت نبوده و در ادامه مسیر باید اختلاف با صدر را کاهش دهند: «از نتیجه واقعاً عصبانی هستم، ولی خوشبختانه با باخت در این بازی فقط سه امتیاز از دست رفت. در وضعیت خیلی منفی به سر می‌بریم و هیچ چیز به نفع‌مان پیش نمی‌رود. برای پیروز شدن فرصت داشتیم، ولی از آن‌ها استفاده نکردیم. از هیچ چیز این بازی نمی‌توانم راضی باشم. حس خیلی بدی است، تنها نکته مثبت این بازی عملکرد بازیکنان تعویضی بود که وقتی وارد زمین شدند عملکرد خوبی داشتند. باید در دفاع تهاجمی‌تر کار کنیم. ما همچنان در مرحله ساخت تیم هستیم، ولی باید جدی‌تر باشیم و روحیه رقابت‌جویی را تقویت کنیم. قبل از بازی صحبت کرده بودیم که ضدحمله‌های خطرناک حریف را با انجام خطا‌های تاکتیکی متوقف کنیم، با این حال گل اول را دقیقاً همانطور خوردیم که هشدار داده بودیم. باید از خودمان انتقاد کنیم. در حال حاضر اصلاً خوب بازی نمی‌کنیم. همه چیز کاملاً خاکستری است و من از هیچ چیز رضایت ندارم.»

درس گرفتن از گذشته و تغییر تاکتیک‌ها رمز موفقیت کهکشانی‌ها در نخستین ال‌کلاسیکوی فصل است. شاگردان کارلو آنچلوتی در بازی برگشت فصل پیش مقابل بارسا تن به شکست دادند، اما این‌بار تمام تلاش‌شان را به کار گرفتند تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنند. نکته‌ای که سرمربی رئال با افتخار از آن صحبت کرد: «برای پیروزی باید یک نمایش کامل ارائه می‌دادیم و معتقدم بسیار خوب بودیم. خوب شروع کردیم و دو گل هم در نیمه اول زدیم. در نیمه دوم بیشتر سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و در این کار موفق هم بودیم. موقعیت‌های زیادی به بارسا در نیمه دوم ندادیم و از بازی تیم کاملاً راضی هستم. میلیتائو مأمور مهار لواندوفسکی بود و او به خوبی کنترل شد. تونی کروس و شوامنی هم در کار‌های دفاعی فوق‌العاده بودند.»
فدریکو والورده نقش مهمی در کسب این برد حیثیتی داشت. مهاجم رئال به خاطر زدن گل دوم و بازی خوبش برابر بارسا لقب بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد و در پایان ال‌کلاسیکو نیز از ضعف‌های زیاد حریف گفت: «گاهی اوقات تیم در لحظات کلیدی به کمی شانس هم احتیاج دارد. بارسا شکاف‌های زیادی داشت و فضای خوبی در اختیار ما گذاشت که توانستیم از آن استفاده کنیم. در هر پستی که باشم سعی می‌کنم از بازی نهایت لذت را ببرم و از جان و دل مایه بگذارم. این را می‌دانم که در نهایت می‌توانم در پاس گل دادن و گلزنی به تیم کمک کنم.»

نظر شما