شناسهٔ خبر: 56670098 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بساط قراردادهای موقت کار برچیده می‌شود؟

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی: یک مقام کارگری ابراز امیدواری کرد: با لغو دادنامه ۱۷۹، قراردادهای موقت کار برچیده و امنیت شغلی کارگران تضمین شود.به گزارش ایسنا، هادی ابوی  با اشاره به درخواست تشکل‌های کارگری از کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص لغو دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت اداری گفت: ما نسبت به این دادنامه حرف داریم و به عنوان یک مطالبه اساسی هم از سوی قوه قضاییه و هم از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس درحال پیگیری هستیم. در دولت قبل هم نامه‌نگاری‌های مشترکی میان تشکل‌های کارگری در این زمینه در جریان بود و نسبت به لغو دادنامه اتفاق نظر داریم.
 
وی افزود: درخواست لغو دادنامه به کمیسیون اجتماعی مجلس رفته و پیگیری‌ها در حال انجام است و امیدواریم با توجه به درخواست تشکل‌های کارگری ابطال آن در دستور کار قرار گیرد.دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه دادنامه ۱۷۹ متعلق به دهه ۱۳۷۰ است، افزود: از آن زمان تاکنون مجوز انعقاد قراردادهای موقت در کارهای دائم داده شده و امروز بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کارگری موقتی است. رأی صادره مشکلاتی برای کارگران و امنیت شغلی نیروهای کار ایجاد کرده و موجب برخی تخلفات و سوء استفاده‌ها در بستن قراردادهای کوتاه مدت سه ماهه و شش ماهه با کارگران شده است.

ابوی تصریح کرد: با ابطال دادنامه ۱۷۹، قراردادهای موقت برچیده و امنیت شغلی کارگران تضمین می شود. کارگر و کارفرما به طور مستقیم با یکدیگر وارد مذاکره شده و قرارداد می‌بندند و این مساله در حفظ امنیت شغلی نیروهای کار تاثیرگذار است.وی گفت: انعقاد قراردادهای موقت در کارهای با ماهیت دائم دارای ایراد است و انتظار داریم با ورود کمیسیون اجتماعی مجلس این خواسته قانونی در جهت منافع جامعه کارگری محقق شود.

نظر شما