شناسهٔ خبر: 56668562 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پروژه میدان جمهوری اسلامی به زودی کلید می‌خورد/منطقه ۱۰ تهران دارای هویت محلی است

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: کار مطالعاتی پروژه میدان جمهوری اسلامی به پایان رسیده به زودی اقدامات اجرایی آن کلید خواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، علیرضا جاوید در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۰ که ظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه شرفی شهردار سابق این منطقه حدود ۲۰ سال است در مجموعه شهرداری فعالیت دارد، اظهار کرد: شهردار تهران با طی کردن مسیر درست انتخاب مدیران از طریق کانون ارزیابی، آقای شرفی را به عنوان شهردار منطقه ۱۰ انتخاب کرد و اقدامات او در یک‌سال گذشته به گونه‌ای بود که در مجموعه شهرداری تهران اتفاق نظر به وجود آمد که شرفی فعالیت خود را به عنوان شهردار منطقه ۱۵ ادامه دهد. 

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه معتقدم برای سنجش برنامه های مدیران به سه سال زمان نیاز است، خاطرنشان کرد: سعی بر این بوده اکثر قریب به اتفاق شهرداران مناطق را تثبیت کنیم تا این بازه زمانی رعایت شود. بر همین اساس شهرداران ۱۵ منطقه حفظ شدند و برخی نیز به مناطق دیگر جابه‌جا شدند. 

وی با بیان اینکه شهردار جدید منطقه ۱۰ نیز از بدنه شهرداری تهران است، افزود: جناب آقای اخ‌الصنایع از مدیران شهرداری تهران هستند که هم در بخش‌های شرکتی و اقتصادی شهرداری کارنامه موفقی داشته‌اند و هم در ۲ سال اخیر که به عنوان مامور در قوه مقننه حضور داشته به عنوان دبیر فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی، مسائل کلان حوزه شهری را پیگیری‌ کرده‌است. 

کار مطالعاتی پروژه میدان جمهوری اسلامی به پایان رسید

جاوید یادآور شد: انگیزه شهردار جدید منطقه ۱۰ در توجه به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده منطقه اثرگذار است و باید این موضوع با اهتمام بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. کار مطالعاتی پروژه میدان جمهوری اسلامی به پایان رسیده و با همکاری سازمان زیباسازی به زودی اقدامات اجرایی کلید خواهد خورد. 

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه اعمال ماده ۸ و ۹ باید آخرین اقدام ما در شهرداری باشد، اظهار کرد: رعایت احترام و حقوق شهروندان باید در اولویت کار ما باشد. اداره املاک در این منطقه کلیدی است و با توجه به فشرده بودن منطقه ۱۰ باید این اداره در حد معاونت مورد توجه قرار بگیرد. 

جاوید با بیان اینکه پیشرفت در اجرای طرح مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز جای خرسندی است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد این طرح، اجرایی شده و انجام امور باقی مانده نیاز به پیگیری دارد. تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی می تواند زیرساخت توسعه منطقه ۱۰ باشد.  

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با تأکید بر اینکه زیباسازی منطقه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: می توان به عنوان پایلوت از روش های نوین تأمین پارکینگ در منطقه استفاده کرد و احداث پارکینگ های مکانیزه را دستور کار قرار داد. 

وی در پایان تأکید کرد: انتظار اصلی ما از شهردار منطقه ۱۰ این است که پایلوت اقدامات نیروهای مردمی، انقلابی و توانمند را در راستای خدمت به مردم منطقه ایجاد کند، به طوریکه این خدمت نتیجه بخش بوده و رضایت را به دنبال داشته باشد. اصل بر این است که در لوای جمهوری اسلامی به مردم خدمت کرده و یکپارچگی در خدمت به مردم را دنبال کنیم. 
 
اخ الصنایع: منطقه ۱۰ تهران دارای هویت محلی است 

مهدی اخ الصنایع در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۰ تهران ضمن تشکر از اعتماد شهردار تهران برای سپردن بار مسئولیت شهرداری منطقه ۱۰ به وی و تقدیر از تلاش‌های رضا شرفی شهردار سابق این منطقه، ابراز امیدواری کرد که بتواند با همکاری پرسنل خدوم شهرداری، امور را به بهترین نحو در منطقه اجرایی کند. 

شهردار جدید منطقه ۱۰ با بیان اینکه حضور علیرضا جاوید در معاونت هماهنگی و امور مناطق بسیار اثربخش خواهد بود، یادآور شد: حضور ایشان در هر بخش از شهرداری منشأ خیر و برکات بوده و تقاضا داریم از این به بعد نیز عنایت ویژه ای به منطقه ۱۰ داشته باشد. 

وی با اعلام اینکه منطقه ۱۰ به عنوان بدنه ای از شهرداری در راستای سیاست های شهردار تهران قدم برخواهد داشت، خاطرنشان کرد: منطقه ۱۰ از مناطقی است که با توجه به ساختار شکل‌گرفته در طول سالیان گذشته، هویت محلی در آن احساس می شود، به گونه‌ای که شهروندان به وسیله ارتباط مستقیم یا به وسیله شورایاران و معتمدین بدون هزینه خاصی، مشکلات را شناسایی و به بالادست منتقل می‌کنند که جای تقدیر دارد.

اخ الصنایع با اشاره به وجود مراکز فرهنگی متعدد و بیش از هفتاد مسجد در این منطقه گفت: در راستای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید از ظرفیت‌های مردمی، مراکز فرهنگی، مساجد، هیات‌های مذهبی و همچنین پایگاه‌های بسیج استفاده کنیم. تقاضای ما این است که دوستان نیز ما را در مدیریت هر چه بهتر شهر در راستای ایجاد رضایتمندی شهروندان یاری دهند. 

شهردار جدید منطقه ۱۰ در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه شهرداری تهران یکی از بهترین، سالم‌ترین و پاک ترین نهادهای اداری کشور است، گفت: اگر هر اقدامی در منطقه انجام شده حاصل تلاش نیروهای خدوم شهرداری است. 
  
شرفی: طرح گردشگری موزه هفت چنار در دست تهیه است 

در ادامه آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۰، رضا شرفی شهردار سابق این منطقه با بیان اینکه انتخاب با حوصله مدیران شهرداری از سوی شهردار تهران بی‌سابقه بود، اظهار کرد: تلاش ما این بود که مطالبه مردم را پیگیری کنیم. هر هفته ملاقات مردمی داشتیم و جز بازدیدهای میدانی در مساجد نیز حضور پیدا کردیم تا ارتباط با آحاد جامعه را حفظ کنیم. 

شهردار سابق منطقه ۱۰ با اشاره به بافت فرسوده و ریزدانه در منطقه ۱۰ یادآور شد: ۲۴ درصد منطقه معابر شهر است و چیزی برای سرانه باقی نمی ماند. برنامه ریزی و طراحی شد و وارد کارهایی شدیم که از سال‌های گذشته روی زمین باقی مانده بود. شهردار تهران نگاه تحول گرایانه به شهر داشت و خود را خادم مردم می دانست لذا وارد ریزترین مسائل منطقه شده و برنامه ریزی کردیم. 

وی همچنین تصریح کرد: اولین بخشی که اصلاح شد بودجه بود. اعتبار امسال ۳۷۴ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۵۰ درصد رشد روبه‌رو بود و نسبت به سال ۹۹ بالغ بر ۸۳ درصد افزایش یافت. ۲۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و بیش از ۶۰ درصد فضای تملک دارایی است که در حد بضاعت کمال استفاده را داشتیم. در حوزه درآمدی درآمد مصوب حدود ۳۰ درصد افزایش یافت که ۱۳۷ درصد تحقق پیدا کرد اما در حوزه تکلیفی با ۱۵۰ درصد رشد مواجه شدیم. 

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۵ درصد از درآمد تکلیفی محقق شد، گفت: امروز با ۲۰۵ میلیارد تومان ارزش قراردادها مواجه هستیم. ظرفیت مهیاست و ما چیزی را روی زمین نگذاشتیم. عمده ترین مسائل در این منطقه شهرسازی است. هیچ گونه احساس نوسازی در منطقه نداریم در حالیکه بیش از ۶۰ درصد نوسازی صورت گرفته اما جداره ها نوسازی نشده است. 

شرفی با اعلام اینکه باید بسته تشویقی برای نوسازی تعریف شود، گفت: درخواست کردیم دفتر نوسازی در این زمینه راه اندازی شود. در بحث پارکینگ نیز ۱۰ نقطه را در نظر گرفتیم و از محل اخذ عوارض پارکینگ به سمت تملک رفتیم. احیای پروژه‌های نیمه تمام پارکینگ نیز در دستور کار قرار گرفت و مصوبه آن در دوره جدید ابلاغ خواهد شد. 

وی ادامه داد: سه هکتار زمین در حال تملک است که به منطقه ۱۰ اضافه شود. طرح رفع معارض در محور رودکی در رفع مشکل ترافیک این منطقه موثر خواهد بود. برای مدیریت آب‌های سطحی نیز که دسترسی وجود نداشت در قالب یک پروژه ۱۶ دسترسی ایجاد کردیم و با ایجاد پنج دسترسی این طرح به نتیجه می رسد. منطقه ۱۰ می تواند اولین منطقه ای باشد که هوشمندسازی مدیریت آب را به نتیجه برساند و می توانیم شاهد یک میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف آب باشیم. 

شهردار سابق منطقه ۱۰ با بیان اینکه المان نوری در این منطقه سابقه نداشت که ایجاد شد، گفت: بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع سیمان کاری جداره‌ها در منطقه ۱۰ انجام شد. شاخه جنوب شرقی یادگار امام (ره) پس از ۳۰ سال ساماندهی شد. در کمیسیون ماده پنج رضایت بالایی برای شهروندان منطقه ایجاد خواهد شد. 

 تغییر محور قزوین با حمایت شهردار در کمیسیون ماده پنج

وی افزود: تغییر محور قزوین با حمایت شهردار در کمیسیون ماده پنج پس از ۱۱ سال انجام شد و امیدواریم شریان اقتصادی در این منطقه ایجاد شود که در این راستا، کمیته ویژه ای برای محور قزوین تشکیل شده است. 

شرفی همچنین تصریح کرد: طرح گردشگری موزه هفت چنار که از سرمایه‌های منطقه است، در حال تهیه است. نوسازی پنج بوستان نیز در دستور کار است و ماتریس فرهنگی منطقه نیز در حال فعال شدن است که می تواند خروجی فرهنگی مطلوب تری نسبت به گذشته داشته باشد. 

شهردار سابق منطقه ۱۰ در پایان با بیان اینکه ۱۴ مصوبه در قرارگاه خدمت داشتیم که پنج مورد کامل اجرا شد و ۹ مورد نیز در حال پیگیری است، گفت: هشت هزار تن آسفالت در منطقه توزیع شد. ۳۹ کیلومتر خط کشی محوری نیز داشتیم. ساماندهی میدان جمهوری اسلامی و طراحی این میدان نیز در حال انجام است.

پایان پیام/

نظر شما