متا ابتدا قصد داشت تا پایان سال جاری تعداد کاربران Horizon Worlds را به ۵۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه برساند اما براساس گزارشهای اخیر، این رقم کمتر از ۲۰۰ هزار نفر است. علاوهبراین، والاستریتژورنال میگوید که بررسی اسناد نشان داده است بیشتر کاربران پس از اولین ماه استفاده از پلتفرم مذکور، به آن باز نگشتهاند و تعداد کاربران از فصل بهار بهطور پیوسته درحال کاهش است.
براساس گزارش فوق، فقط ۹ درصد از دنیایهای Horizon Worlds ازطرف نیمی از کاربران بازدید شدهاند و بیشتر آنها اصلاً بازدیدی دریافت نکردهاند.
این گزارش زمانی منتشر میشود که سهام شرکت نیز روبه کاهش است و تعداد کاربران و تبلیغکنندگان و هزینههای آنها روند کاهشی دارد. درواقع سهام این شرکت درسال جاری تاکنون ۶۲ درصد کاهش یافته است.
متا نام خود را از فیسبوک تغییر داد تا جاهطلبیهای این شرکت را فراتر از رسانههای اجتماعی منعکس کند. مدیرعامل این شرکت، مارک زاکربرگ نیز بهطور خاص به ساخت متاورس علاقهمند بوده است؛ دنیایی مجازی که به کاربران اجازه میدهد در آن، با یکدیگر کار کرده یا بازی کنند. درنتیجه، متا Horizon Worlds را ایجاد کرد که شبکهای از فضاهای مجازی است که کاربران میتوانند در آن با آواتارهای یکدیگر تعامل داشته باشند. افراد میتوانند ازطریق هدستهای واقعیت مجازی متا کوئست به دنیای متاورس آن دسترسی داشته باشند.
زاکربرگ در تلاش برای ایجاد هیجان بیشتر در متاورس خود، جدیدترین هدست واقعیت مجازی جدیدی به نام کوئست پرو را در کنفرانس Connect رونمایی کرد. این دستگاه با برچسب قیمت ۱۵۰۰ دلار بهفروش میرسد و از فناوریهای جدید ازجمله تراشههای پیشرفتهی اسنپدراگون بهره میبرد.
یکی از سخنگویان متا به والاستریتژورنال گفت که این شرکت به بهبود متاورس ادامه میدهد و قرار بود این پروژه، فرآیندی چندساله باشد. نمایندگان این شرکت به درخواست CNBC برای اظهارنظر پاسخ ندادند.
متا اعلام کرده است که در سال جاری نسخهی وب Horizon Worlds را برای گوشیهای هوشمند و رایانهها راهاندازی خواهد کرد اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.