شناسهٔ خبر: 56660698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود ۱۳ تن گوشت غیرقابل مصرف نیمه نخست امسال در قزوین معدوم شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ۱۲ هزار و ۸۵۱ کیلوگرم گوشت (فرآورده های خام دامی) غیربهداشتی، تاریخ مصرف گذشته و فاسد طی نیمه نخست امسال در بازرسی دامپزشکان استان شناسایی و معدوم شد.

صاحب‌خبر -

مهدی جلوخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت و پایش بر واحدهای مرتبط با فرآورده های خام دامی، اعم از مرغداری و دامداری ها، کشتارگاه ها، مراکز عرضه و همچنین رستوران ها به طور جدی از سوی دامپزشکی قزوین پیگیری و رصد می شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا و در صورت مواجهه با فرآورده های دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف، فرآورده های مربوطه بلافاصله معدوم و از بین برده می شود.

به گفته این مسوول حوزه دامپزشکی، در ۶ ماه نخست امسال همچنین حدود هفت تن فرآورده های خام دامی مشکوک نیز ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: پس از انجام آزمایشات لازم و نمونه برداری از فرآورده ها، اگر مشکلی برای مصرف وجود نداشته باشد از ضبط خارج و در غیر این صورت، معدوم می شوند.

جلوخانی به شهروندان استان قزوین توصیه کرد تا هنگام خرید فرآورده های خام دامی (گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ و سایر فرآورده ها) ضمن توجه به شرایط ظاهری محصول، به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کرده و پس از اطمینان از شرایط مناسب نگهداری فرآورده، اقدام به خرید کنند.

نظر شما