شناسهٔ خبر: 56648287 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در صحن شورا مصوب شد:

افزایش ۵۰ درصدی حق خدمات به اتباع خارجی

با رای اکثریت اعضای شورای شهر، شهرداری تهران مکلف شد تا بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی با حداکثر آراء موافق ۵۰ درصد افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در جریان صحن نود و هفتم شورا در بررسی دستور نخست خود که به لایحه شهردار تهران به اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی تخصیص یافته بود، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این لایحه در مردادماه به تصویب رسیده بود، اظهار کرد: بهای خدمات خانوار یک و دو نفره با ۵۰ درصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان، خانوار سه و چهار نفره به ۵۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفر و بیشتر به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: پیشنهاد شهرداری برای خانوار یک و دو نفره ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، خانوار سه و چهار نفره ۴۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و خانوار پنج نفر و بیشتر ۵۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

آخوندی افزود: در گذشته ۶۰ درصد مبالغ به استانداری می رسید و ۴۰ درصد به شهرداری اختصاص داشت و عملا مبلغی وارد شهرداری نمی شد، اما در حال حاضر ۵۰ درصد به شهرداری و ۵۰ درصد به استانداری اختصاص یافته است.

چمران در ادامه بررسی و رای گیری برای تصویب این لایحه اظهار کرد: موضوع افزایش بهای خدمات به تبعه های خارجی در همه شهرهای دیگر استان تهران اخذ و اجرای این موضوع در تهران مغفول مانده است و این خلا موجب بروز مشکلاتی خواهد شد چرا که تبعه ها برای انجام امور مربوطه این رقم را  در شهرهای دیگر پرداخت می کنند.

وی افرود: طبق هماهنگی های صورت گرفته زمینه پرداخت حق خدمات اتباع در تهران هم میسر شده است.

در پایان اعضای شورای شهر این لایحه را به رای گذاشته و اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی با اکثریت آراء موافق به تصویب رسید.

نظر شما