شناسهٔ خبر: 56641273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حضور عوامل سریال «نون خ» در ایلام جهت معرفی استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: عوامل سریال نون خ در استان ایلام جهت معرفی استان ایلام حضور می‌یابند.

صاحب‌خبر -

فرزادشریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با حضور تعدادی از عوامل سریال نون خ در استان ظرفیت‌های گردشگری شامل جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، صنایع‌دستی شاخص، فرهنگ و آداب رسوم، سوغات محلی، غذاها و شیرینی‌های سنتی، زندگی عشایری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، زندگی معیشتی، روستاهای هدف گردشگری و … برای پخش در این سریال معرفی می‌شود.

وی یادآور شد: سریال نون خ فرصتی است که برای استان فراهم شده تا بتوانیم جاذبه‌های زیبای گردشگری‌ و … استان را به خوبی به مردم ایران معرفی و آنها را از دیدن این زیبایی‌ها شگفت زده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: استان ایلام با جاذبه‌‎های گردشگری تاریخی و طبیعی بکر و منحصر بفرد به عنوان یک استان چهار فصل در تمامی ایام سال پذیرای گردشگران است، اما نیازمند معرفی در سطح ملی است و رسانه‌ها باید برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایلام تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر پتانسیل‌های استان ایلام در سریال نون خ، هماهنگی‌های لازم برای تشکیل یک تیم مشاوره‌ای متشکل از معاونان و مسئولان اداره‌کل در کنار عوامل ساخت این سریال قرار داده تا در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به آنها مشاوره بدهند.

شریفی همچنین با اشاره به معرفی میراث‌ معنوی استان در این سریال، گفت: برخی از آداب و رسوم، سنن و مراسم آئینی و نیز صنایع‌دستی مهم استان در این سریال تبلیغ و معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه باید تلاش کرد که بتوانیم به نحو مطلوب و مناسب اماکن دیدنی و جاذبه‌های توریستی استان را به مردم معرفی کنیم، بیان داشت: تمام امکانات استان ایلام برای پذیرایی از گردشگران در تمام فصول مهیا است تا آنان بتوانند به راحتی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان بازدید کنند.

شریفی اضافه کرد: یکی از موارد بسیار مهم برای جذب گردشگران ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در جاذبه‌های استان است که به طور جدی در میراث‌فرهنگی استان در حال پیگیری است تا زمینه ارائه خدمات بیشتر به گردشگران فراهم شود.

انتهای پیام

نظر شما