شناسهٔ خبر: 56639673 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

مهدی طارمی این بار در «بای‌آره‌نا» درخشید

دبل پنالتی بعد از دبل پاس گل

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/  هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری یک دیدار حساس در بای‌آره‌نا ورزشگاه اختصاصی لورکوزن همراه بود. جایی که تیم‌های دو مهاجم اصلی تیم ملی فوتبال کشورمان در ترکیب تیم‌های پورتو و لورکوزن چهارشنبه شب به مصاف هم رفتند. آزمون به دلیل مصدومیت، این دیدار را مانند مسابقه رفت از دست داد ولی مهدی طارمی توانایی‌هایش را در این مسابقه به نمایش گذاشت. شکست دو گله لورکوزن در بازی رفت باعث تغییرات روی نیمکت این تیم شد و جراردو سیوانه جایش را به ژابی آلونسو داد. پورتو در دقیقه شش بازی توسط گالنو به گل نخست دست یافت و 10 دقیقه بعد، لورکوزن صاحب یک ضربه پنالتی شد و می‌‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما کریم دمیربای در عین ناباوری این موقعیت بزرگ را از دست داد و دیوگو کاستا سنگربان جوان پورتو این پنالتی را مهار کرد؛ اتفاقی که در بازی رفت نیز رخ داده بود و او پنالتی پاتریک شیک را گرفت. نیمه اول این بازی با تک گل یاران طارمی به پایان رسید اما در نیمه دوم این مهاجم ایرانی پورتو بود که کار لورکوزن را یکسره کرد. در دقیقه 53 ایستوان کواچ، داور بازی خطای امین عدلی به روی گالنو را پشت محوطه جریمه اعلام کرد اما پس از بازبینی صحنه توسط اتاق VAR داور مسابقه اعلام کرد که خطا درون محوطه جریمه رخ داده و پورتو صاحب ضربه پنالتی شد. طارمی پشت این ضربه ایستاد و با خونسردی کامل، ضربه‌اش را به وسط دروازه زد تا اختلاف به دو گل برسد. اما روند گلزنی‌های این بازیکن در بای‌آره‌نا تمام نشد و گالنو دوباره در دقیقه 64 درون محوطه جریمه سرنگون شد تا  داور مجدداً یک خطای پنالتی به سود آبی و سفیدهای بندرنشین اعلام کند. بازیکن بوشهری که پنالتی زن اول تیمش محسوب می‌‌شود، دوباره پشت توپ قرار گرفت. او با همان رقص پای همیشگی خود در زمان زدن پنالتی، لوکاس هرداکی را مغلوب کرد و موفق به دبل برابر تیم آزمون شد. طارمی که در مسابقه رفت با دو پاس گل عامل بزرگ پیروزی مهم پورتو برابر لورکوزن در دراگائو بود، در این مسابقه نیز با دو ضربه مطمئن توانست پنالتی‌هایش را به گل تبدیل کند و تیم سرجیو کونسیسائو در آلمان با سه گل پیروز شود. پورتو با این برد پایین‌تر از کلوب بروژ بلژیک و بالاتر از اتلتیکومادرید و لورکوزن با 6 امتیاز در جایگاه دوم جدول گروه B لیگ قهرمانان اروپا ایستاد.  طارمی که با دبل در این مسابقه عملکرد درخشانی داشت و بهترین بازیکن پورتو شد پس از پایان بازی در خصوص این پیروزی اظهار داشت: «بازی را کنترل و از موقعیت‌هایی که داشتیم استفاده کردیم.» 
واکنش مطبوعات به شب بی‌نقص یاران طارمی در آلمان
علاوه بر این مطبوعات پرتغال جلد روز پنجشنبه خود را به درخشش پورتو و اژدها در لیگ قهرمانان اروپا اختصاص و به درخشش طارمی و یارانش واکنش نشان دادند. نشریه «اجوگو» پورتو به تمجید از گالنو و طارمی پرداخت و نوشت که این دو بازیکن به پورتو کمک کردند تا شبی بی‌نقص را رقم زنند. علاوه بر این نشریه رکورد هم با انتشار عکسی از پورتو به فرماندهی طارمی نوشت: «اژدها آتش به پا کرد.» رکورد در ادامه به این موضوع اشاره کرد که پورتو اگر بتواند در بازی بعدی مقابل کلوب بروژ که صعودش قطعی شده پیروز شود، می‌تواند صعود خود را به مرحله بعدی قطعی سازد. آبولا نیز از تیتر «غول‌ها در نمایش بزرگ اژدها» استفاده و بازیکنان پورتو را به یک غول تشبیه کرد. این نشریه نوشت که پورتو برای صعود به 4 امتیاز در دو مسابقه اخیر خود نیاز دارد حضور خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی سازد. علاوه بر این کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به خاطر درخشش طارمی از او تمجید کرد و نام او را در کنار سون هئونگ مین، ستاره کره جنوبی تاتنهام و دایچی کامادا، ستاره ژاپنی اینتراخت فرانکفورت قرار داد. AFC  با ذکر نام این سه ستاره نوشت: «طعم آسیایی در شب اروپایی لیگ قهرمانان.» 
طارمی گزینه‌ای عالی برای آرسنال است
طارمی از هفته گذشته در رادار آرسنال قرار دارد و طبق ادعای نشریات انگلیسی، میکل آرتتا عزم خود را جزم کرده تا ستاره ایرانی را در زمستان شکار کند. گلزنی و درخشش طارمی مقابل یاران آزمون به نوعی نفع او شد تا جایی که نشریه «سان» انگلیس به این موضوع پرداخت و نوشت: «مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو با درخشش مقابل لورکوزن و زدن دو گل نشان داد گزینه‌ای عالی برای آرسنال است.» آرسنال برای اینکه در فصل دوم هم بتواند به روند کسب نتایج خوب خود ادامه دهد و در پایان بتواند قهرمان لیگ شود روی طارمی حساب باز کرده و می‌خواهد این ستاره ایرانی گلزن را زمستان جذب کند تا در نیم فصل دوم در کنار ژسوس بازی کند. البته درخصوص انتقال طارمی به آرسنال رسانه‌های اسپانیایی ادعا کردند که مهاجم تیم ملی کشورمان برای این انتقال باید بپذیرد تا جایگاه شماره یکی خود در پورتو را از دست می‌‌دهد و در لندن به مرد شماره دو توپچی‌ها تبدیل می‌‌شود. 
تساوی فاینورد در حضور 70 دقیقه‌ای جهانبخش
هفته چهارم رقابت‌های لیگ فوتبال اروپا هم پنجشنبه برگزار شد و در گروه F فاینورد میزبان میتلند بود و به تساوی 2-2 دست یافت. در این بازی علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و در دقیقه 70 تعویض شد. فاینورد با این تساوی با 5 امتیاز در صدر گروه قرار دارد.

نظر شما