شناسهٔ خبر: 56637899 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو مقام سینمایی فقدان امیرحسن ندایی را تسلیت گفتند

تهران- ایرنا- در پی درگذشت امیرحسن ندایی مستندساز و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون، رئیس سازمان سینمایی و دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران این ضایعه را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در پی درگذشت امیرحسن ندایی مستندساز، مجری و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی طی پیامی این مصیبت جبران‌ناپذیر را به اهالی سینما تسلیت گفت.

در پیام خزاعی آمده است: خبر درگذشت هنرمند شریف مرحوم شادروان دکتر امیرحسن ندایی مدرس دانشگاه، آهنگساز، پژوهشگر، مستندساز و مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون که سال‌های گران‌سنگ عمرش را در خدمت به اهالی فرهنگ و هنر و تربیت و پرورش دانشجویان این سرزمین گذراند برای بنده و جامعه سینمایی کشور حادثه‌ای ناگوار و تلخ بود.

رییس سازمان سینمایی در این پیام افزود: بی تردید ثمره تلاش آن استاد محبوب که به ادب و متانت در میان علاقه‌مندان و فعالان سینما شهرت داشت جمعی از هنرمندان و دانش پژوهان اخلاق مدار و متعهدی هستند که با تکیه بر آموزه‌های آن فرهیخته فقید در جهت اعتلای فرهنگ ایران اسلامی گام بر می‌دارند.

خزاعی ادامه داد: این مصیبت جبران ناپذیر را به اهالی محترم سینما، همکاران دانشگاهی و به ویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و از حضرت باریتعالی برایش اجر جزیل و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

امیررضا مافی نیز در پیام تسلیت خود نوشت: خبر درگذشت ناگهانی دکتر امیرحسن ندایی، از اساتید برجسته هنر در دانشگاه و همکار ادوار جایزه پژوهش سال سینمای ایران که از راست‌قامتان هنر اندیشه‌ورز بود، بهت‌آور و غم‌انگیز است. ایشان یکی از سرمایه‌های کم‌نظیر در محیط علمی و رونق پژوهش هنری بود، موسیقی‌شناسی خردمند، کارگردانی خلاق و منتقدی منصف با ارایه طریق مداوم که حضور موثر و بی وقفه‌اش در مسیر رشد و تعالی دانشجویان و دانش‌پژوهان عرصه هنر و فرهنگ فراموش نشدنی است.

وی افزود: اینجانب به نمایندگی از شورای سیاستگذاری و دبیرخانه پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، این ضایعه تلخ را به خانواده، همکاران، دوستان و خیل کثیر شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان آرامش و رحمت واسعه مسئلت دارم.

امیرحسن ندایی استاد دانشگاه تربیت مدرس و فیلمساز روز جمعه بر اثر سکته قلبی درگذشت.

ندایی اسفند سال گذشته به دلیل فشار خون بالا و گرفتن رگ های قلب چند روزی در بیمارستان بستری شد.

وی به عنوان کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، تدوینگر، پژوهشگر، مجری و آهنگساز فعالیت داشته و از جمله کارهای این هنرمند می توان به مستند «آیه‌های زمینی»، مستند «ایران به روایت تصویر»، «حقیقت و باد» و … اشاره کرد.

نظر شما