شناسهٔ خبر: 56632414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس جمهور در همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور تاکید کرد:

لزوم حذف دوباره کاری ها و تبدیل دستگاههای فرهنگی به دستگاهای نقش آفرین

آیت الله رییسی با بیان اینکه حذف دوباره کاری ها و تبدیل دستگاههای فرهنگی به دستگاهای نقش آفرین و مساله محور با رویکرد توجه مخاطبان خود ضرورت دارد بر لزوم توجه دستگاههای فرهنگی به مخاطبان خود تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور امروز (شنبه ۲۳ مهر) در همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور با بیان اینکه حذف دوباره کاری ها و تبدیل دستگاههای فرهنگی به دستگاهای نقش آفرین و مساله محور با رویکرد توجه مخاطبان خود ضرورت دارد بر لزوم توجه دستگاههای فرهنگی به مخاطبان خود تاکید کرد و گفت: نگاهها باید بر حل مساله معطوف باشد و شاخص هایی برای اندازه گیری عملکرد دستگاهها تدوین شود.

 

وی با بیان اینکه تمام ساختار، سازمان و اعتبارات تخصیص یافته به دستگاههای فرهنگی برای انجام و تحقق ماموریتی و حال سوال این است که از آن ماموریت چه خبر؟، گفت:‌ چابک سازی دستگاه های فرهنگی طوری که بتواند نقش آفرین باشد و مساله محور کار کند و با نگاه به حل مساله و نوع مخاطبانی که دارد، کار کند. مخاطب محوری، مساله محوری و چابک بودن دستگاههای فرهنگی برای رسیدن به اهداف هر سازمان را مورد تاکید قرار داد تا شاهد دوباره کاری ها و چند باره کاری ها نباشیم.

 

رییس جمهور با اشاره به اینکه تعیین نسبت هایی که بین دستگاه های فرهنگی رسمی و غیررسمی مانند خانواده، مسجد و هیات بسیاری از ساختارهای فرهنگ ساز در جامعه وجود دارد، مهم است، گفت: دستگاههای فرهنگی غیر رسمی در تعلیم و تربیت نقش قابل توجه و تعیین کننده ای دارند. در بررسی ساختارهای فرهنگی حتما لازم است قوانین بازنگری و به روز رسانی شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی به هر سه قوه دستور دادند تنقیح قوانین را دنبال کنند.

 

همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور توسط پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان نهادهای فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، صدا و سیما و نخبگان حوزه فرهنگ در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است.

 

هویت ساختار انقلابی فرهنگ، نقَادی ساختار فرهنگی کنونی، وضعیت مطلوب ساختار فرهنگی کشور  و چگونگی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور چهار محور اصلی این همایش به شمار می رود.

پایان پیام/50

نظر شما