شناسهٔ خبر: 56591280 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیران عامل شرکت ها و مدیر سازمان خبر دادند:

امکان سرمایه‌گذاری اندک در صندوق املاک و مستغلات و توزیع سود سه ماهه

مدیر نهادهای مالی سازمان بورس و مدیران عامل فرابورس و مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی با اشاره به امکان سرمایه‌گذاری در صندوق املاک و مستغلات با مبالغ اندک از تقسیم سود ۳ ماهه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نشست پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات با نماد "ارزش مسکن" در فرابورس با حضور رضا نوحی مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، میثم فدایی مدیرعامل فرابورس و داوود حمزه مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.

امکان سرمایه‌گذاری در صندوق با مبالغ اندک

بر اساس این گزارش، رضا نوحی مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات در راستای سیاست‌های سازمان بورس در زمینه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم اشاره کرد و گفت: عموم مردم می توانند با سرمایه‌گذاری در این صندوق از تغییرات و بازدهی حوزه املاک و مستغلات بهره‌مند شوند. البته سرمایه‌گذاران باید به مطالعه دقیق و کامل امیدنامه این صندوق‌ها بپردازند. امکان سرمایه‌گذاری در این صندوق با مبالغ اندک وجود دارد و اموال صندوق هم قابل انتقال به سرمایه‌گذاران با ساز و کار مشخص است.

معاملات صندوق نزدیک به خالص ارزش دارایی‌ها

همچنین میثم فدایی مدیرعامل فرابورس در این خصوص گفت: حجم این صندوق ۱۵۰ میلیارد تومان است که امروز پذیره‌نویسی آن در فرابورس آغاز می‌شود. بازار بدهی در فرابورس حجم قابل قبولی دارد و یکی از تامین کنندگان مالی این حوزه است. چهارمین کلاس دارایی که جذابیت سرمایه‌گذاری دارد در بازار سرمایه ایجاد و باعث شده چرخه پول مستمر شود.

وی افزود: نکته مهم شفافیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که ملزم هستند ارکان را به‌روز نمایش دهند و علاوه بر این معاملات آنها از طریق سایت مدیریت فناوری قابل رصد است. معاملات این صندوق نزدیک به خالص ارزش دارایی‌ها است و بحث خرید و فروش واحدها طبق ساز و کار تقاضا خواهد بود.  ضروری است سرمایه‌گذاران با مطالعه کامل اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

تقسیم سود 3 ماهه بین سرمایه‌گذاران

داوود حمزه مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه صندوق ارزش مسکن در راستای سیاست‌های راهبردی صندوق بازنشستگی کشوری تاسیس شده، گفت: هدف این صندوق کسب سود از بازار ملک است. واحدهای صندوق املاک و مستغلات به راحتی قابل نقل و انتقال و خرید و فروش هستند و سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها بصورت 3 ماهه بین سرمایه‌گذاران تقسیم می شود.

وی افزود: دوره فعالیت صندوق 5 ساله بوده و با نظر سازمان بورس قابل تمدید خواهد بود. با ارزش‌گذاری املاک، NAV صندوق هر 6 ماه تعیین خواهد شد.
مشارکت سرمایه خرد باعث می‌شود تقاضای قابل توجهی در زمینه تولید و عرضه مسکن تحریک شود که زمینه‌ساز رونق بازار مسکن خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما