شناسهٔ خبر: 56588929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

توافق لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای دریایی و بهره‌بر داری از منابع گازی/ نتانیاهو: لاپید تسلیم حسن نصرالله شد و نباید نخست وزیر بماند

مذاکرات که از مدت‌ها پیش تحت نظارت و حمایت ایالات متحده آغاز شده بود به گفته مقامات رژیم صهیونیستی در نهایت به حصول توافق و رفع موانع کلیدی برای بهره‌بردای مشترک از میادین گازی شرق مدیترانه منجر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ طبق نوشته یورونیوز، رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه ۱۱ اکتبر اعلام کرد که در پی مذاکراتی فشرده با لبنان سرانجام به توافقی تاریخی بر سر تعیین مرزهای دریایی با لبنان دست یافته است.

این مذاکرات که از مدت‌ها پیش تحت نظارت و حمایت ایالات متحده آغاز شده بود به گفته مقامات رژیم صهیونیستی در نهایت به حصول توافق و رفع موانع کلیدی برای بهره‌بردای مشترک از میادین گازی شرق مدیترانه منجر شده است.

 

نتانیاهو: لاپید تسلیم حسن نصرالله شد و نباید نخست وزیر بماند 

در پی توافق لبنان با اسرائیل بر سر مرزهای دریایی، نتانیاهو در پیامی خشم آلود نوشت: لاپید از تهدید نصرالله هراسید و در پرونده مرزهای دریایی اسرائیل تسلیم حزب الله شد.  لاپید نمی تواند نخست وزیر باشد. 

در آستانه انتخابات اسراییل، رقابت های انتخاباتی در احزاب اسرائیلی شدت گرفته است /شفقنا

 

دفتر ریاست جمهوری لبنان: نسخه پیش نویس توافق مرزی راضی کننده بود

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان ابراز امیدواری کرد که توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی هرچه زودتر اعلام شود و «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به منظور آمادگی برای اعلام رسمی یک موضع واحد ملی، رایزنی‌های لازم درخصوص این مسئله ملی انجام خواهد داد.‌‌

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما