شناسهٔ خبر: 56588756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه ترکیه: باید با دولت سوریه وارد مذاکره شویم

«مولود چاووش اوغلو» گفت: برای تحقق صلح در سوریه باید با دمشق وارد مذاکره شویم و بدون آشتی دولت سوریه با گروه‌های مخالف دمشق، تحقق ثبات در این کشور ممکن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه‌شنبه گفت که برای برقراری صلح باید با دولت سوریه گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه تلویزیونی همچنین افزود که بدون آشتی سوریه با گروه‌های مخالف دمشق، تحقق ثبات در این کشور ممکن نیست و به همین منظور آنکارا باید برای تحقق این آشتی با حکومت بشار اسد وارد مذاکره شود.

اوغلو ضمن اشاره به این موضوع فاش ساخت که ممکن است در آینده تماس‌هایی در سطوح بالاتر بین مقامات کشورش با سوریه وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که تلاش‌های ترکیه در خصوص روند سیاسی سوریه بسیار صادقانه است و بر اهمیت حل مسئله قانون اساسی در سوریه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت که روسیه فشاری برای انجام دیدار اردوغان و بشار اسد وارد نکرده بلکه «پیشنهادهای دوستانه‌ای» در این باره داده است ولی چنین دیداری در مرحله کنونی در دستور کار نیست.

این در حالی است که رئیس‌جمهور ترکیه اخیراً گفته بود که دیدار با بشار اسد، در حال حاضر روی میز نیست، اما این موضوع در زمان مناسب، غیرممکن نیست. تمایل اردوغان برای دیدار با بشار اسد، پیش از به صورت علنی مطرح نشده بود. تنها در تیرماه سال جاری روزنامه حریت ترکیه نوشت که اردوغان در یک نشست غیرعلنی با اعضای حزب عدالت و توسعه برای دیدار با بشار اسد ابراز تمایل کرده است.

نظر شما