شناسهٔ خبر: 56578308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیروت و تل آویو: توافق ترسیم مرزهای دریایی نزدیک است

رویا معصومی

معاون رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه پیش نویس طرح آمریکا پیرامون ترسیم مرزهای دریایی میان تل‌آویو و بیروت تمامی خواسته‌های لبنان را در بردارد، گفت که احتمالا توافق به زودی صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان گفت، کشورش پیش نویس نهایی توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را از عاموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در این پرونده تحویل گرفت و در حال بررسی آن است.

وی افزود، این پیش نویس تمامی خواسته های لبنان را در بردارد و احتمالا یک توافق تاریخی قریب الوقوع است.

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت که بیروت و تل‌آویو در مسیر توافق "تاریخی" قرار گرفته‌اند.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که این رژیم از پیش‌نویس توافق ارائه شده درباره ترسیم مرزها با لبنان رضایت دارد.

وی در این باره گفت: همه خواسته‌های ما برآورده شد و تغییراتی که درخواست کردیم اعمال شد.ما منافع امنیتی اسرائیل را حفظ کرده‌ایم و در راه رسیدن به یک توافق تاریخی هستیم.

منابع خبری دوشنبه شب اعلام کردند که آموس هوکشتاین میانجی آمریکا رد پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان رژیم صهیونیستی و لبنان نسخه نهایی پیش‌نویس توافق در این پرونده را به دو طرف ارائه کرده است و اطلاعات اولیه حاکی از آن است که آخرین گره موجود در این پرونده در پیش نویس ارائه شده از سوی واشنگتن حل شده و مطالبات دو طرف نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام 

نظر شما