شناسهٔ خبر: 56571053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رویداد جهادگران علم و فناوری در خراسان جنوبی برگزار می شود

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از برگزاری رویداد جهادگران علم و فناوری با عنوان

صاحب‌خبر -

هادی ایمانی مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) باید از ظرفیت های سطح استان خراسان جنوبی و شرکت های خلاق و فناور که عمتدتا شناخته شدده هستند استفاده شود.

وی افزود: در راستای تسهیل گری برای رفع موانع و مشکلات استان جلسه ای با مسئولین وزارت تعاون و ارائه تسهیلات مناسب برای اشتغال زایی برگزار شده است.

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: با هدف استفاده از ظرفیت های استان در قالب مستند و کلیپ های کوتاه با همکاری صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز با  مدیر شبکه سوم سیما برگزار شده است.

ایمانی با بیان اینکه یکی از راهبردهای بسیج این است که باید از ظرفیت جوانان استفاده و بهره ببریم، عنوان کرد: بنابراین نقشه راه بسیج علمی که ملزم است در ۷ محور دنبال شود و ما در بسیج علمی نقش پشتیبانی و تسهیل گری برای نخبگان را بر خود واجب می دانیم.

وی اظهار کرد: تحول در علوم اسلامی و انسانی در استان خراسان جنوبی مغفول مانده که دانشگاه ها و حوزه های علمیه در این خصوص نقش بسزایی دارند.

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به طرح پژوهشی اطلس زن و خانواده اشاره کرد و گفت: در این راستا به دنبال کار عملیاتی و خروجی با استفاده از ظرفیت بسیج جامعه زنان استان و دفتر امور بانوان استانداری هستیم.

ایمانی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان نیز در استان مغفول مانده، تصریح کرد: شرکت هایی که در حوزه دانش بنیان در تهیه محصول اولیه فعالیت خوبی داشته اند اما در حوزه تجاری سازی محصول و بازاریابی باید کارهای اساسی انجام شود.

وی افزود: تصمیم گیری و تصمیم سازی، شبکه سازی، آموزش و توانمندسازی از اهداف بسیج علمی است و ستاد راهبردی علم و فناوری در سطح استان با استفاده از دانشگاه ها و مراکز علمی باید شکل بگیرد و در این خصوص برای جلوگیری از موازی کاری باید تجمیع شود.

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت:۷ کارگروه در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فعال است که کارگروه تحقیقات و فناوری در بسیج علمی یکی از کارگروه های مهم است و با استفاده از ظرفیت بسیج علمی و با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه های استان فعالیت می کند.

ایمانی به انعقاد تفاهم نامه های بین بسیج علمی با مراکز علمی، دانشگاهی و سازمانها اشاره و عنوان کرد:یادواره شهدای نخبه با محوریت شهید رحیمی تا یک ماه آینده در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری رویداد جهادگران علم و فناوری با عنوان «ایده شو»در سال جاری در چهار شهرستان نهبندان، سرایان، بشرویه و زیرکوه خبر داد و افزود: این رویداد با هدف شناسایی نخبگان بسیجی و غیر بسیجی به منظور اینکه ایده های آنها تبدیل به طرح و تولید محصول گردد برگزار میشود.

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: ارائه تسهیلات برای ساخت طرح های فناورانه در بسیج علمی خراسان جنوبی از دیگر اهداف جشنواره ایده شو است.

ایمانی خاطرنشان کرد: اقتصاد دیجیتال، انرژی، هوش مصنوعی، پزشکی، حوزه های جنگ نرم و هویت ساز، خانه های خلاق، لیزر و مواد پیشرفته ، گیاهان دارویی از جمله این کارگروه ها است.

وی بیان کرد: تمام اهداف بسیج این است که بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب را دنبال کنیم وبه دنبال همکاری با همه سازمانها و نهادها درسطح استان هستیم که اگر این امر محقق شود اتفاق خوبی در استان رقم خواهد خورد.

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: در سطح خراسان جنوبی۱۲ پایگاه علمی بسیج وجود دارد و تا کنون ۳۰۰ نفر از نخبگان اساتیددانشگاه ها، دانشجویان شناسایی شده اند.

مصطفی وقاری مقدم مسؤول پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج علمی خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر در این پردیس ۱۶ شرکت دانش بنیان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هسته فناور و ۶ مورد دانش بنیان هستند.

وی افزود: این شرکت ها در عرصه های پوشاک، ماشین آلات ،انرژی پاک، محصولات ارگونومی، عمران، کشاورزی، دستگاه های ضد عفونی کننده، پرینتر های یک بعدی، طراحی هوشمند و دستگاه های میوه خشک کن هستند.

مسؤول پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج علمی خراسان جنوبی بیان کرد:ارائه تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی و ارائه تسهیلات ۳۰۰ میلیونی توسط بنیاد برکت به شرکت های فناور و دانش بنیان باهمکاری بسیج علمی پژوهشی پرداخت میشود.

وقاری مقدم گفت: در رویداد ایده شو ۱۲ ایده به رویداد نهایی و با ایده های آزاد پیش بینی میشود حدود ۲۰ ایده به رویداد نهایی و استانی در جشنواره جهادگران علم و فناوری راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/4905

نظر شما