شناسهٔ خبر: 56570929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

پوتین: اگر کی‌یف به حملات تروریستی در روسیه ادامه دهد، پاسخ ما سخت خواهد بود

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) با متهم کردن دولت کی‌یف به انجام اقدامات "تروریسم هسته‌ای"، گفت که اگر کی‌یف به حملات "تروریستی" در روسیه ادامه دهد، پاسخ مسکو "سخت" خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نشست شورای امنیت کشورش گفت: این‌ها اقدامات تروریستی اتمی است. منظورم حملات موشکی و توپخانه‌ای به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا است. کی‌یف سه اقدام تروریستی علیه این نیروگاه هسته‌ای در کورسک انجام داده است.   

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت که اوکراین تلاش داشت تا یکی از بخش‌های خط لوله گاز ترک‌استریم را منفجر کند.

پوتین در این جلسه شورای امنیت روسیه گفت: اما تعدادی حملات تروریستی دیگر و تلاش برای جنایات مشابه هم علیه تأسیسات برق و تأسیسات زیرساختی حمل و نقل گاز در کشور ما انجام شده است، از جمله تلاش برای انفجار یکی از بخش‌های سامانه انتقال گاز ترک‌استریم.

پوتین همچنین گفت که به روسیه اجازه داده نشد در تحقیقات مربوط به انفجارهای خط لوله‌های گاز نورد استریم مشارکت داشته باشد. او گفت: همانطور که می‌دانید، نمایندگان روسیه اجازه پیدا نکردند در تحقیقات در مورد علل انفجارها و خرابی در سیستم‌های بین‌المللی انتقال گاز در کف دریای بالتیک مشارکت داشته باشد. اما همه ما می‌دانیم ذی‌نفع نهایی این جرم کیست.

ولادیمیر پوتین در ادامه صحبت‌هایش همچنین به حملات امروز به کی‌یف اشاره کرد و گفت که روسیه صبح امروز یک حمله گسترده با سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق به زیرساخت‌های اوکراین انجام شد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: صبح امروز به پیشنهاد وزارت دفاع و براساس برنامه ستاد کل روسیه، طی عملیاتی، موشک‌های دوربرد دقیق هوایی، دریایی و زمینی علیه تأسیسات انرژی، فرماندهی نظامی و ارتباطات اوکراین شلیک شد.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد که اگر کی‌یف به حملات "تروریستی" در روسیه ادامه دهد، پاسخ مسکو "سخت" خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما